Navigace

PKŘ - paměťová karta řidiče - vydání PKŘ v systému digitální tachograf souběžně s řidičským průkazem

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    PKŘ - paměťová karta řidiče - vydání PKŘ v systému digitální tachograf souběžně s řidičským průkazem

  2. Základní informace k životní situaci

    PKŘ se vydává osobě, která je držitelem řidičského oprávnění.

    Platnost PKŘ je 5 let nebo podle platnosti řidičského průkazu (náhrada paměťové karty).

    Tuto možnost lze využít zejména při současném odcizení nebo ztrátě PKŘ a řidičského průkazu  nebo při ukončení platnosti řidičského průkazu současně s ukončením platnosti PKŘ.

    Při ztrátě paměťové karty řidiče je žadatel povinen doložit čestné prohlášení, odcizení karty dokládá potvrzením příslušného orgánu, jemuž odcizení dokladu nahlásil (Policie ČR).

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o kartu řidiče je oprávněna podat osoba:

    - občan, který má na území České republiky obvyklé bydliště, kterým se rozumí pobyt v ČR trvající nejméně 185 dní v kalendářním roce, a to z důvodu osobních vazeb, kterými se rozumí zejména soužití ve společné domácnosti, rodinné vazby, vlastnictví nebo nájem nemovitosti a popřípadě zároveň i z důvodu podnikání, výkonu jiné samostatně výdělečné činnosti nebo závislé práce na území české republiky, nebo

    - pobývá z důvodu osobních vazeb a pravidelně se na toto místo vrací, ačkoliv podniká, vykonává jinou samostatně výdělečnou činnost nebo závislou práci v jiném státě, není-li výkon takové činnosti v jiném státě omezen na dobu určitou.

    - je držitelem řidičského oprávnění s výjimkou řidičského oprávnění pro skupiny vozidel AM, A1, A2, A nebo B1,

    - není držitelem platné karty vydané Českou republikou, jiným členským státem nebo jiným smluvním státem Evropské dohody o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR).

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Paměťovou kartu řidiče vydá do 15 pracovních dnů ode dne podání žádosti příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností řidiči:

    • pro vozidla silniční dopravy stanoveného přímo použitelným předpisem Evropské unie (Nařízení Evropského parlamentu a Rady(EU) č. 165/2014.
    • který je držitelem řidičského oprávnění pro tato vozidla

    Pokud při ověření podmínek pro vydání paměťové karty řidiče obecní úřad obce s rozšířenou působností zjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání paměťové karty řidiče, paměťovou kartu řidiče nevydá.

    Řidič, který žádá o obnovení PKŘ, musí podat svou žádost nejméně 15 pracovních dnů před uplynutím platnosti PKŘ. Tato povinnost vyplývá z čl. 15 odst. 1 nařízení Rady č. 3821/85. Při převzetí nové paměťové karty řidiče se doporučuje odevzdat starou kartu úřadu do 60 dnů.

    Při obnově PKŘ žadatel musí podat svou žádost nejméně 15 pracovních dnů před uplynutím platnosti PKŘ.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

         Žádost o vydání paměťové karty řidiče.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Se žádostí se obraťte na obecní úřad obce s rozšířenou působností.

    V Ostravě je tímto úřadem Magistrát města Ostravy, odbor dopravně správních činností, oddělení provozu autoškol a evidence řidičů,  úřední místnost evidence řidičských průkazů, kancelář č. 203 a 204. 

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Na úřadě předložte:

    • PKŘ (vlastní-li),
    • platný řidičský průkaz,
    • platný doklad totožnosti (občanský průkaz) nebo cestovní pas v případě ztráty občanského průkazu.
  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Žádost o vydání řidičského průkazu a Žádost o vydání paměťové karty řidiče se vyplňují na přepážce elektronicky.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatek činí 700 Kč v hotovosti (zák č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích). 

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Vaše žádost bude vyřízena do 15 pracovních dnů od podání žádosti. 

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci postupu nejsou stanoveni. 

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Žadatel je povinen převzít kartu osobně nebo prostřednictvím zmocněné osoby na základě ověřené plné moci u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, u kterého žádost podal.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možné v současné době řešit zasláním žádosti elektronickou poštou. 

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    03.07.2022

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno