Oddělení provozu autoškol a evidence řidičů

Adresa:
MMO ul. 30. dubna 635/35 (budova U, bývalá Union Banka)
30. dubna 635/35, 702 00 Ostrava
Telefon:
Spadá pod:

Ing. Břetislav Riger

Řeší:

Je oddělením odboru dopravně správních činností pro oblast státní správy ve věcech získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

V oblasti přenesené působnosti zabezpečuje činnosti příslušející magistrátu a působnost obecního  úřadu obce   s rozšířenou působností   dle § 139 odst.1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích:

  • v působnosti obecního úřadu obce s rozšířenou působností zabezpečuje výkon státní správy ve věcech získání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a evidence vydávání řidičských průkazů, vydávání řidičských oprávnění včetně způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Všeobecné   informace  k  životním  situacím  na  úseku  evidence řidičů poskytují informátoři odboru v úředních hodinách  na telefonním čísle: 599 444 899.

Důležité informace:

Řidičský průkaz – elektronické podání žádosti o řidičský průkaz

O co, jak a kde lze zažádat?

Možnost podání žádosti o vydání řidičského průkazu má občan, který má na území České republiky trvalý pobyt přihlášením do Portálu dopravy (https://portaldopravy.cz/), anebo přihlášením do Portálu občana (https://obcan.portal.gov.cz/prihlaseni),  kde budete přesměrováni na Portál dopravy. 

V současné době je možné podat elektronickou žádost z důvodu uplynutí doby platnosti nebo blížícího se konce platnosti Vašeho řidičského průkazu, ne však dříve než 90 dnů před koncem platnosti dokladu,  změny údajů v řidičském průkazu ( např. změna příjmení z důvodu sňatku), ztráty,  odcizení, záznamu profesní způsobilosti do řidičského průkazu  nebo vydání  paměťové karty řidiče. 

Podmínkou pro přístup  na portál s možností  podání  žádosti  je  identifikace osoby prostřednictvím  prostředků elektronické identifikace  (NIA ID, Mobilní klíč eGovernmentu, e-Občanky, bankovní identity…). 

  • Pokud se podává  elektronická  žádost o výměnu řidičského průkazu (nebo vydání nového dokladu  v uvedených  případech), není již potřeba mít datovou schránku — stačí se přihlásit do Portálu dopravy prostřednictvím elektronické identifikace. 

  • Datová schránka byla v minulosti používána jako prostředek pro právní podání a ověření identity, ale nová úprava to z této povinnosti vyjímá pro tento konkrétní elektronický úkon.

Jaká je role datové schránky fyzické osoby?

Využitím datové schránky je splněn jeden  z možných  legislativních požadavků na jasné ztotožnění osoby, která komunikuje s úřadem.  Díky datové schránce je však možné nejen ušetřit si cestu na úřad, ale také na poštu. Zřízení datové schránky je navíc bezplatné a lze o ni zažádat online (více na www.datoveschranky.info).

Díky nastavením notifikací na Portálu občana je také možné dostávat všechna upozornění na datové zprávy prostřednictvím SMS nebo e-mailu.

Jaký je proces podání žádosti?

Portál  Vám zobrazí formulář žádosti, který bude předvyplněn údaji z Centrálního registru řidičů. Budete mít možnost vybrat si obecní úřad obce s rozšířenou působností, na kterém si chcete vyrobený řidičský průkaz vyzvednout, anebo zvolit jiný způsob doručení řidičského průkazu  prostřednictvím úložních míst, boxů. Součástí předvyplněných údajů bude i nejaktuálnější digitalizovaná fotografie získaná z vybraných registrů státu a digitalizovaný obraz podpisu získaný z posledního řidičského průkazu. 

V případech elektronického podání prostřednictvím Portálu dopravy je poplatek za vydání řidičského průkazu  snížen o 20 %. Při doručení do výdejních boxů nebo na úložní místo je poplatek za doručení   100 Kč,-. 

Před závazným podáním žádosti musíte potvrdit správnost předvyplněných údajů a to, že Vaše aktuální podoba odpovídá zobrazené fotografii. Pokud aktuální podoba nebude odpovídat fotografii zobrazené ve formuláři žádosti, musíte tak jako doposud, osobně navštívit příslušný úřad, kde Vás v rámci osobního podání žádosti vyfotí.  Po kontrole a schválení ze strany úředníka bude žádost odeslána do výroby. 

Kdy si můžete doklad vyzvednout?

Zákon stanovuje standartní  lhůtu vydání dokladu do 20 dnů od podání žádosti. 

Po kontrole a schválení ze strany úředníka bude žadatel o schválení/zamítnutí žádosti upozorněn v Portálu občana a dle nastavení také prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Jakmile bude doklad připravený k předání na vybraném úřadu nebo prostřednictvím výdejních míst, bude žadatel opět notifikován o možnosti vyzvednutí řidičského průkazu.

 

Je možné k vyzvednutí dokladu někoho zmocnit?

Ano, nový řidičský průkaz bude možné vyzvednout také na základě ověřené plné moci k vyzvednutí řidičského průkazu ( speciální plná moc) - viz životní situace. 


Co dělat s neplatným řidičským průkazem?

Neplatný řidičský průkaz musí buď žadatel odevzdat při převzetí nového dokladu, anebo sám  bezpečně zlikvidovat.

Je možné zažádat elektronicky o expresní výměnu, tj. do 5 pracovních dnů?

V současné době je možné požádat i o expresní vydání dokladu do 5 pracovních dnů, poplatky se hradí prostřednictvím  platební brány při podání žádosti. 

Kam se obrátit v případě dalších dotazů?

V případě dotazů se  neváhejte obrátit na:  podpora@portaldopravy.cz 

Pokud máte jiné dotazy týkající se agend dopravy, neváhejte se obrátit na posta@mdcr.cz.

 

 

Informace pro držitele profesního průkazu způsobilosti řidiče:       

Informace pro řidiče „profesionály“, kteří jsou držiteli řidičského oprávnění pro skupiny C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, a D+E sdělujeme, že s účinnosti od 19.01.2013 se zaznamenává profesní způsobilost řidiče do řidičského průkazu u řidičů, kteří jsou držiteli řidičského průkazu vydaného Českou republikou. Proto musí žadatel o profesní způsobilost řidiče zároveň požádat i o vydání nového řidičského průkazu. Pokud řidič není držitelem řidičského průkazu vydaného Českou republikou nebo nemá na území České republiky obvyklé bydliště a  vykonávají závislou práci pro zaměstnavatele usazeného na území České republiky nebo podniká na území České republiky  vydá se v uvedeném případě průkaz profesní způsobilosti řidiče. Řidičské průkazy pro shora uvedené skupiny a průkazy profesní způsobilosti řidiče se vydávají s platnosti na 5 let. 

ZVEŘEJŇOVÁNÍ INFORMACÍ O KONTROLÁCH AUTOŠKOL
(§ 26 zákona č. 255/2012 Sb.) 

Magistrátem města Ostravy, odborem dopravně správních činností, oddělením provozu autoškol a evidence řidičů byly zahájeny v průběhu kalendářního roku 2020 celkem 4 kontroly ve věcech získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel u provozovatelů autoškol, kterým označený správní orgán vydal registraci k provozování autoškoly.

V souvislosti s vládními nařízeními a vyhlášením nouzového stavu při epidemii způsobující onemocnění Covid 19 byla činnost autoškol v období 16.03.2020 – 27.04.2020 a 22.10.2020 – 03.12.2020 přerušena.

V průběhu roku 2020 bylo ukončeno 5 kontrol (z toho 1 kontrola zahájená již v roce 2019).

Mezi nejčastější nedostatky zjištěné při kontrolách patří:

-          nesprávné označení či zařazení žadatele do daného druhu výuky a výcviku

-          nedodržení rozsahu počtu hodin v řízení vozidla ve vztahu k rozložení na jednotlivé etapy výcviku

-          evidence výuky a výcviku – dokumentace o průběhu výuky a výcviku není vedena řádně, průkazně, nesprávně prováděné opravy, chybějící podpisy učitelů a žáků v průkazech žadatelů, seznamy žadatelů obsahují vozidla, na kterých nemůže být výcvik prováděn

 

 

Úřední hodiny

Registr řidičů (řidičské průkazy):

Pondělí  8:00 - 17:00*)
Úterý 7:30 - 15:30*)
 Středa 8:00 - 17:00*)
Čtvrtek  7:30 - 15:30*)
Pátek 8:00 - 11:00 **)

*)   prioritně jsou odbavováni objednaní klienti

**) pouze pro objednané klienty
V době polední přestávky je provoz přepážek omezen, ale nepřerušen. 

Bodový systém:

 

Pondělí

8:00 - 17:00

Středa

8:00 - 17:00

Čtvrtek

8:00 - 16:00

 
 

Žádost o nahlédnutí do spisu:

Podle ustanovení § 38 odst. 1 a odst. 2 správního řádu účastníci řízení a jejich zástupci mají právo nahlížet do spisu, a to i v případě, že je rozhodnutí ve věci již v právní moci. Jiným osobám správní orgán umožní nahlédnout do spisu, prokáží-li právní zájem nebo jiný vážný důvod a nebude-li tím porušeno právo některého z účastníků, popřípadě dalších osob anebo veřejný zájem. Podle ustanovení § 38 odst. 4 správního řádu s právem nahlížet do spisu je spojeno právo činit si výpisy a právo na to, aby správní orgán pořídil kopie spisu nebo jeho části.

Do spisu je možno nahlédnout pouze v úředních hodinách, a to po předchozí domluvě s oprávněnou úřední osobou, která řízení vede. Kontakt na oprávněnou úřední osobu je uveden na webových stránkách Magistrátu města Ostravy. Na základě žádosti a v odůvodněných případech je možno do spisu nahlédnout i mimo úřední hodiny, avšak i v takovém případě je možno nahlédnutí realizovat až po předchozí domluvě s oprávněnou úřední osobou 
 
 

 

Výdej žádostí o řidičská oprávnění pro jiné okresy po zkouškách v autoškole:

Pondělí 8:00 - 14:00
Úterý 8:00 - 14:00
Středa 8:00 - 14:00
Čtvrtek 8:00 - 14:00
Pátek 8:00 - 13:00

 

Po uvedených časech ve dnech pondělí až čtvrtek bude v rámci úředních hodin pro styk s občany a veřejností  možno žádosti vyzvednout v kancelářích  č. 203, 204 – přepážky registru řidičů v 2. NP.

Kontakty

Mgr. Antonín Měsíc
vedoucí oddělení provozu autoškol a evidence řidičů