Navigace

Vozidlo – výdej dat z registru vozidel.

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Vozidlo – výdej dat z registru vozidel.

  2. Základní informace k životní situaci

    Obecní úřad obce s rozšířenou působností poskytne na žádost údaje z registru silničních vozidel fyzické nebo právnické osobě, která prokáže právní zájem na poskytnutí údajů. Právní zájem neprokazuje vlastník nebo provozovatel silničního vozidla, resp. dřívější vlastník nebo provozovatel vozidla. Údaje z registru silničních vozidel poskytne rovněž obecní úřad obce s rozšířenou působností orgánům veřejné moci v rozsahu nezbytném k výkonu jejich působnosti.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Vlastník nebo provozovatel vozidla, resp. dřívější vlastník nebo provozovatel vozidla. Fyzická nebo právnická osoba, která sama prokáže právní zájem což znamená, že žadatel o výdej dat se prokáže právní normou jíž je obci s rozšířenou působností uloženo požadovaná data vydat, včetně rozsahu výdeje dat.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    O výdej dat z registru silničních vozidel může požádat kromě vlastníka nebo provozovatele vozidla také dřívější vlastník nebo provozovatel vozidla také fyzická nebo právnická osoba, která doloží právní zájem.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti o výdej dat z registru silničních vozidel.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Výdej dat z registru silničních vozidel ČR řeší kterýkoli obecní úřad obce s rozšířenou působností v České republice. V Ostravě je tímto úřadem Magistrát města Ostravy, odbor dopravně správních činností.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Na odboru dopravně správních činností Magistrátu města Ostravy.

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • vyplněnou žádost, formulář žádosti je k dispozici na recepci odboru dopravně správních činností Magistrátu města Ostravy a lze ji vyplnit přímo na místě,
    • doklad totožnosti. Fyzická osoba občanský průkaz, podnikající fyzická osoba živnostenský list, právnická osoba výpis z obchodního rejstříku nebo doklad o povolení k pobytu nebo udělení azylu na území ČR, není-li žadatel státním občanem ČR,
    • plnou moc k výdeji dat z registru silničních vozidel ČR udělenou vlastníkem vozidla nebo provozovatelem vozidla nebo také dřívějším vlastníkem nebo provozovatelem vozidla.
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Dvoustránkový formulář žádosti o výdej dat z registru silničních vozidel ČR je k dispozici na recepci odboru dopravně správních činností Magistrátu města Ostravy. V případě jeho stažení z těchto internetových stránek je jej nutno oboustranně vytisknout na formát A4.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatek za výdej dat z registru silničních vozidel ČR není určen.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Žádost se vyřizuje na počkání. V případě, že nelze na místě rozhodnout, správní orgán vydá požadovaná data nejpozději do 30-ti dnů od podání žádosti.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Zmocněnec na základě úředně ověřeného písemného zmocnění, leasingová společnost.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Žádost o výdej dat z registru silničních vozidel ČR nelze řešit prostřednictvím elektronické pošty.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích ve znění pozdějších změn a doplňků.

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Pokud je žadateli vyhověno, opravné prostředky nejsou určeny. Jestliže žádosti vyhověno není, lze podat odvolání v souladu s poučením obsaženým v příslušném rozhodnutí.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Na výdej dat z registru silničních vozidel se žádné sankce nevztahují.

  18. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  19. Další související informace
  20. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    • internetové stránky Ministerstva dopravy ČR,
    • internetové stránky ministerstva vnitra ČR,
    • internetové stránky Ministerstva životního prostředí ČR,
    • Call centrum - v pracovní dny od 7.00 do 17.00 hod., v pátky do 15:30h. na bezplatné telefonní lince: 800 990 980, na které se můžete rovněž objednat. 
  21. Související životní situace a návody, jak je řešit
    • zápis nového vozidla do registru silničních vozidel,
    • ukončení dlouhodobého pronájmu vozidla (leasingu),
    • vyřazení vozidla z provozu (dříve dočasné vyřazení vozidla, tzv. depozit),
    • vývoz vozidla do zahraničí,
    • zánik vozidla (dříve trvalé vyřazení vozidla z registru vozidel),
    • zápis změn, provedených na vozidle,
    • zápis do registru historických a sportovních vozidel,
    • schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla z jiného než členského státu EU,
    • zápis vozidla do registru silničních vozidel, dovezených z jiného členského státu EU,
    • schválení výroby jednotlivého vozidla.
  22. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Odbor dopravně správních činností Magistrátu města Ostravy

  23. Kontaktní osoba
  24. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    01.10.2018

  25. Popis byl naposledy aktualizován

    03.07.2022

  26. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  27. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace