Dítě s výchovnými problémy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě s výchovnými problémy

  2. Základní informace k životní situaci

    Všechny situace související s chováním dítěte, které rodičovské či jiné autoritě působí obtíže.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samo i další osoby, které mohou k věci podat významné a důležité informace, instituce zabývající se ochranou dětí (soud, škola, policie a další). Toto upozornění lze učinit jakoukoliv formou, tj. telefonicky, písemně, osobně i mailem, rovněž anonymní upozornění jsou prošetřována. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny, každé oznámení je prošetřeno.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Sdělit skutečnosti, které s případem souvisí, orgánu sociálně-právní ochrany dětí.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy

    Odbor sociálních věcí a zdravotnictví

    Oddělení sociálně-právní ochrany dětí

    Prokešovo nám. 8

    729 30 Ostrava

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy - širší správní obvod

    Úřední hodiny:

    Pondělí

    8.00 – 17.00

     

    Středa

    8.00 – 17.00

     

    Čtvrtek

    8.00 – 16.00

     

    Seznam sociálních pracovníků

    Bc. Tomáš Babinec, DiS.
    metodik v oblasti SPOD
    +420599443879
    +420727950746
    183 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Mgr. Lucie Mamula Teufelová, DiS.
    metodik v oblasti SPOD
    +420599443834
    +420724277984
    171 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Mgr. Radka Miturová
    sociální pracovník v oblasti SPOD
    +420599443824
    +420734692813
    171 / MMO Nová radnice (budova NR)
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti. V případě anonymního oznámení není nutno předkládat.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Nejsou požadovány.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou uhrazovány.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle Standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí Ostrava.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat relevantní informace. 

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s OSPOD.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

    Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

    Zákona č. 292/2013 Sb., o zvláštním řízení soudním, ve znění pozdějších předpisů.

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Odvolání proti správnímu rozhodnutí. Podává se k orgánu, který rozhodnutí vydal. Poučení o opravných prostředcích je v každém správním rozhodnutí vždy uvedeno. 

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Pořádková pokuta rodičům a osobám odpovědným za výchovu dítěte za nespolupráci s OSPOD až do 20.000 Kč.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Ministerstvo práce a sociálních věcí, Krajský úřad MSK, nestátní organizace pracující s rodinou a dětmi.

  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    25.01.2024

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno