Dítě v situaci rozvodu, rozchodu rodičů

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě v situaci rozvodu, rozchodu rodičů

  2. Základní informace k životní situaci

    V případech, kdy soud projednává úpravu práv a povinností rodičů k dítěti, je orgán sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) zpravidla jmenován  tzv. kolizním opatrovníkem. Úkolem kolizního opatrovníka je hájit zájmy dítěte. I v dalších případech, kdy se rodiče dítěte rozcházejí a jejich rozchod je provázen složitou situací související zejména s komunikací mezi nimi, je OSPOD povinen působit při obnovení narušených funkcí rodiny.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samo i další osoby, které mohou k věci podat významné a důležité informace, instituce zabývající se ochranou dětí (soud, škola, zdravotnické zařízení a další). Toto upozornění lze učinit jakoukoliv formou, tj. telefonicky, písemně, osobně i mailem, rovněž anonymní upozornění jsou prošetřována. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny, každé oznámení je prošetřeno.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Sdělit skutečnosti, které s případem souvisí, OSPOD. 

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Orgány sociálně-právní ochrany dětí statutárního města Ostravy:

       Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz

       Úřad městského obvodu Slezská Ostrava

       Úřad městského obvodu Ostrava – Jih

       Úřad městského obvodu Poruba

       Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky

       Úřad městského obvodu Vítkovice

       Úřad městského obvodu Hrabová

       Magistrát města Ostravy

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti, v případě anonymního oznámení nemusí být předložen.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Nejsou požadovány.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou uhrazovány.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle Standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí     

        Ostrava (standard 8b).

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat relevantní informace.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s OSPOD, dalšími odbornými službami a aktivní přístup rodičů při řešení situace.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít
  14. Popis byl naposledy aktualizován

    29.10.2020

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno