Vydání oprávnění a osvědčení k provozování stanice měření emisí

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Vydání oprávnění a osvědčení k provozování stanice měření emisí

  2. Základní informace k životní situaci

    Ustanovení § 63 - 66 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, řeší postup pro udělení oprávnění a osvědčení k provozování stanice měření emisí. 

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Právnická nebo fyzická osoba, která hodlá provozovat stanici měření emisí.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Stanici měření emisí lze provozovat pouze na základě povolení vydaného obecním úřadem obce s rozšířenou působností. Obecní úřad obce s rozšířenou působností povolení na žádost fyzické nebo právnické osoby vydá, pokud žadatel

    a) je držitelem příslušného živnostenského oprávnění,

    b) má vlastnické nebo jiné právo k užívání nebytových prostor, ve kterých bude stanici měření emisí provozovat, tyto prostory jsou podle kolaudačního rozhodnutí nebo kolaudačního souhlasu určeny k této činnosti a stavební uspořádání těchto prostor provozování stanice měření emisí umožňuje,

    c) má vlastnické nebo jiné právo k užívání přístrojů, technického zařízení a programového vybavení, které jsou nezbytné pro řádné provádění měření emisí a souvisejících úkonů,

    d) má zajištěno provádění měření emisí osobami, které jsou držiteli profesního osvědčení kontrolního technika, a

    e) má vytvořenu vnitřní organizační strukturu a systém vnitřní kontroly pro zajištění řádného výkonu měření emisí a souvisejících činností.

    V žádosti o vydání povolení k provozování stanice měření emisí žadatel vedle náležitostí podle správního řádu uvede druh stanice měření emisí, kterou hodlá provozovat, a adresu místa, kde hodlá stanici měření emisí provozovat.

    K žádosti přiloží žadatel:

    a) popis nebytových prostor podle odstavce 1 písm. b) včetně příjezdových komunikací a parkoviště a dokumenty dokládající vlastnické nebo jiné právo k užívání k nim,

    b) popis přístrojů, zařízení a programového vybavení a dokumenty dokládající vlastnické nebo jiné právo opravňující žadatele k jejich užívání,

    c) seznam obsahující jména a bydliště fyzických osob, které jsou držiteli profesního osvědčení kontrolního technika a dokumenty dokládající právní vztah žadatele k těmto osobám a

    d) návrh vnitřní organizační struktury a systému vnitřní kontroly.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti u příslušného správního úřadu. Žádost lze podat též faxem či v elektronické podobě (takové podání nutno do 5 dnů doplnit v písemné formě). Správní řízení je zahájeno dnem doručení žádosti příslušnému správnímu úřadu. 

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Na obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož obvodu bude mít stanice měření emisí své sídlo.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Viz. bod Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Dle sazebníku správních poplatků, který je přílohou k zákonu č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, zaplatí žadatel za vydání povolení k provozování stanice měření emisí 1500 Kč, za změnu v povolení 200 Kč.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    30 dnů od doručení všech náležitostí uvedených v bodě 6. 

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  13. Elektronická služba, kterou lze využít
  14. Popis byl naposledy aktualizován

    14.03.2023

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno