Dokončení cyklostezky v úseku od Landek Parku po Koblovský most
Tato stavba umožní rovněž přesun cyklistické dopravy z hlavního dopravního prostoru na Koblovském mostu na samostatnou stezku pro cyklisty v přidruženém dopravním prostoru. Celková délka úseku včetně neupravované asfaltové části cyklostezky je 1,72 km. Celkové náklady stavby činí 6 086 544,28 Kč vč. DPH, zhotovitelem je OHL ŽS, a.s.
Tato akce navazuje na stavby „Cyklostezka Odra – Morava – Dunaj v Moravskoslezském kraji“ (realizace 2013) a „Cyklostezky – úsek Koblovský most, lávka na Kamenec“ (realizace 06/2012-12/2012). Cyklostezka je součástí nadnárodní sítě Greenways Odra-Morava-Dunaj.
„V současné době je v Ostravě zhruba 200 kilometrů cyklistických stezek a tras. Tento počet by se měl do budoucna zdvojnásobit. Důraz bude kladen zejména na ucelenost sítě, významným kritériem je rovněž budování cyklostezek odděleně od motorizované dopravy. Město Ostrava má v plánu dobudovat celkem pět páteřních úseků o celkové délce 16 km, které povedou kolem řek Ostravice a Odra a propojí nejlidnatější části města a velké podniky“, řekl náměstek primátora Jiří Srba.
V městě Ostrava se jedná konkrétně o tyto stavby cyklostezek:
1) úsek Hornické muzeum, Koblovský most – realizováno 06/2012, náklady na realizaci 6 086 544,28 Kč vč. DPH-, délka úseku 1,72 km
2) úsek Koblovský most, lávka na Kamenec – předpoklad realizace 06/2012 až 12/2012, předpokládané náklady na realizaci 47 726 000 Kč vč. DPH, délka úseku 3,63 km
3) úsek Seidlerovo nábřeží, Slezskoostravský hrad – předpoklad realizace 06/2012 až 12/2012, předpokládané náklady na realizaci 37 889 000 Kč vč. DPH, délka úseku 1,76 km
4) úsek Slezskoostravský hrad, Hrabová – předpoklad realizace 2013, předpokládané náklady na realizaci 24 536 000 Kč vč. DPH, délka úseku 5,2 km
5) komunikace v bermě a úsek lávka na Kamenec, lávka ke hradu – předpoklad realizace 05/2012 až 12/2012, předpokládané náklady na realizaci 35 883 000 Kč vč. DPH, délka úseku 4,67 km
Tyto projekty jsou součástí Integrovaného plánu rozvoje města Ostrava (IPRM), které mají příslib spolufinancování z ROP Moravskoslezsko a to ve výši 85% z uznatelných nákladů.