Terminál Hranečník
BŘETISLAV GLUMBÍK, vedoucí odboru dopravy magistrátu: „Terminál Hranečník byl vyprojektován v roce 2004 společností Technoprojekt, v letech 2005–07 byla vydána stavební povolení na všechny stavby. V roce 2012 došlo k úpravě dokumentace pro výběrové řízení společností Projekt 2010, v souladu s vydanými stavebními povoleními. Projekt akceptoval urbanisticko-architektonické podmínky stanovené v době vzniku.
Před vybudováním Terminálu Hranečník byly zastávky rozptýleny na ul. Těšínské, Počáteční a v ploše tramvajové smyčky, takže jeho vybudováním došlo k výraznému zvýšení bezpečnosti, zkrácení přestupních vzdáleností, optimalizaci tras pro pěší a zajištění komfortu při přestupování. Terminál slouží zároveň jako odstaviště tramvají, trolejbusů a autobusů. Proto bylo nutné zajistit prostor pro manipulaci (najíždění a vyjíždění) dopravních prostředků větších délek.
Spojovací chodníky mezi nástupišti byly navrženy v odpovídající šířce a v souladu s primárním tokem cestujících, a to ve směru příjezdu tramvají a trolejbusů na Hranečník z centra a přestupu na autobusy ve směru jízdy na Havířov, Karvinou, Radvanice. Většina cestujících se tímto opatřením pohybuje pouze na jednom nástupišti. Existují však výjimky, kdy se cestující ve směru z Ostravy potřebuje dopravit na zastávku Ústřední hřbitov, tehdy musí projít na nástupiště přes spojovací chodníky široké 5 m. Jeden vede kolem sociální budovy, je zastřešený v délce asi 100 m. Druhý bez přístřešku má asi 50 m.
Budova na Hranečníku je objektem sociální vybavenosti, kde se nacházejí veřejná WC a čekárna, technologické místnosti, místnost pro městskou policii a trafika. Vzhledem k tomu, že 22. 4. 2016 bylo provedeno předání stavby mezi ministerstvem, vlastníkem a zhotovitelem, předpokládá se, že v blízké době (do 6 měsíců) budou jednotlivé objekty předány správcům a budou plně využívány cestujícími a pronajímateli.“