Ročně 70 tisíc dokladů

● Čtenář Josef Oborný nám napsal obšírný e-mail o vyřizování svých dokladů na pracovišti magistrátu v Gorkého ulici 2 v Moravské Ostravě. Vybrali jsme jeho zkušenost s vyzvednutím hotového občanského průkazu. „Na tabuli u dveří č. 3 svítil nápis E 18 Error. V praxi to znamenalo, že z pátých dveří v dlouhém intervalu vyšla úřednice a vyvolala např. číslo 1065 do dveří číslo 3,“ popisuje občan z Ostravy-Jihu. „Když do ostatních dveří zvali čísla 3160 a výše a já tam seděl s 3140, došlo mi, že těch 60 lidí v čekárně půjde taky do kanceláře číslo 3. Odešel jsem domů s tím, že tu občanku zas tak nepotřebuji. Nechal jsem si poradit a příští návštěva trvala pět minut od vstupu do opuštění budovy s vyzvednutým OP.“

MARCELA TROJÁKOVÁ, vedoucí odboru vnitřních věcí MMO: „Od března do června 2015 došlo opravdu k několika náhodným výpadkům vyvolávacího systému na pracovišti občanských průkazů a cestovních dokladů. Situaci jsme řešili jak s dodavatelem vyvolávacího systému, tak společností, která zajišťuje správu IT technologií. Byla přijata technická opatření, aby k výpadkům dále nedocházelo, a to od úpravy softwaru vyvolávacího systému po rekonfiguraci počítačové sítě. Situaci pozorně sledujeme, v současné době k výpadkům systému již nedochází. V době poruchy vyvolávacího systému vycházely naše pracovnice z kabin vyvolávat občany na chodbu s cílem výdej dokladů urychlit, neboť po dobu poruchy se výdej z přepážky č. 3 přiřadí k přepážce č. 4. Magistrát na svém pracovišti v ulici Gorkého 2 zajišťuje agendu spojenou s podáním žádosti o občanský průkaz nebo cestovní pas, převzetí těchto dokladů, nahlášení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení osobního dokladu.  Pro každou činnost je vždy vyhrazena jedna číselná řada na vyvolávacím systému (1xxx, 2xxx, 3xxx atd.). Občané jsou vyvoláni a obslouženi dle pořadí, ve kterém se na úřad dostaví. Číselná řada od 2xxx je vyhrazena pro klienty, kteří přišli na základě předchozího telefonického nebo internetového objednání. Tito jsou vyvoláni přednostně.

Naše oddělení v Gorkého ulici vyřídí ročně kolem 70 tisíc dokladů, přičemž jeho zaměstnanci realizují více než 170 tisíc klientských operací.“