V Hranečníku jsou rekonstruována bývalá kasárna i dopravní uzel

1.8.2012. Opuštěné budovy v areálu bývalých kasáren v Hranečníku budou už moci být brzy využity pro potřeby integrovaného záchranného systému (IZS), městské policie, ale také například pro sklad humanitární pomoci. Rekonstrukce některých objektů již byla dokončena, pro jiné je zpracovávána projektová dokumentace.

V současné době je dokončen strážní objekt Městské policie Ostrava, zázemí složek IZS a objekt pro potřeby správy areálu, školení a výcviku složek IZS. V srpnu 2012 bude dokončen sklad humanitární pomoci a materiálů preventivní individuální ochrany. Současně jsou zpracovávány projektové dokumentace pro stavební řízení na rekonstrukci technické a dopravní infrastruktury s předpokládanými náklady 100 mil. Kč. Tato rekonstrukce bude financována z programu Revitalizace Moravskoslezského kraje. Dále je zpracovávána projektová dokumentace pro rekonstrukci a nástavbu objektu Městské policie Ostrava. Na jeho realizaci se předpokládá spolufinancování z podprogramu Ministerstva pro místní rozvoj „Podpora revitalizace bývalých vojenských areálů“, který je primárně určený na rekonstrukci budov a ploch v bývalých vojenských areálech k novému využití pro poskytování služeb ve veřejném zájmu nebo k podnikání.  Spolufinancování se předpokládá ve výši 8 mil. Kč.

Areál je mimo jiné určen pro pořádkové jednotky Policie ČR, tzn. pro těžkooděnce, kteří v případě potřeby, například během fotbalových utkání, budou schopni k okamžitému nástupu. V současné době jsou tyto pořádkové jednotky umístěny v nevyhovujících prostorách ve Frýdku-Místku.  Důležitou roli bude mít areál v případech mimořádných okolností, například při povodních, kdy bude sloužit jako zázemí pro výpomocné skupiny určené k odstraňování škod,“ řekl náměstek primátora Jiří Hrabina. 

Dopravní uzel Hranečník

Velká rekonstrukce čeká rovněž dopravní uzel Hranečník. V prostoru sloužícím nyní jako tramvajové obratiště na trati Výstaviště – Hranečník – ArcelorMittal bude vybudováno zázemí pro ukončování všech spojů příměstské autobusové dopravy, a to včetně linek, končících dnes na Gagarinově náměstí nebo některých, které jsou nyní směrovány na ÚAN po ulici Rudné. Výhledově má být v uzlu Hranečník rozšířen počet tramvajových linek, navržené dopravní uspořádání počítá i se zavedením trolejbusové dopravy.

Výstavbou přestupního terminálu v Hranečníku se zde zlepší rovněž pěší dostupnost přestupů mezi jednotlivými systémy veřejné hromadné dopravy. Současně bude vybudováno i záchytné parkoviště, které bude umístěno v západní části Terminálu s kapacitou 84 stání pro osobní automobily.

V současné době probíhá veřejná zakázka na zhotovitele Terminálu Hranečník, lhůta pro podání nabídek je 30. 8. 2012. Zadavateli této veřejné zakázky jsou Ministerstvo financí ČR a statutární města Ostrava (SMO). Zhruba polovina nákladů z plánovaných 214 milionů korun na realizaci bude hrazena z programu Revitalizace Moravskoslezského kraje (schváleno Meziresortní komisí) prostřednictvím Ministerstva financí ČR. Druhou polovinu bude hradit SMO.