Omezení úředních hodin magistrátu
Odbaveni budou pouze klienti, kteří se v předstihu objednají prostřednictvím elektronického odbavovacího systému https://objednavky.ostrava.cz/eobs, nebo telefonicky na kontaktní lince magistrátu na čísle 844 12 13 14. Mimo výše uvedené úřední hodiny budou budovy magistrátu pro veřejnost uzavřeny.
Z důvodu povinného nošení roušek ve veřejném prostoru není možné pořizovat dokladové fotografie osob, které jsou nutné pro vyrobení nového osobního dokladu. Až do odvolání proto nelze podat žádost o nové občanské a řidičské průkazy a cestovní pasy. Nicméně na základě stanoviska Ministerstva vnitra je možné prokázat svou totožnost na území České republiky i doklady jejichž platnost skončila po 1. březnu. Stejně je tomu i u řidičských průkazů, které přestaly platit během vyhlášeného nouzového stavu.
Nadále je ale možné se objednat k vyzvednutí již vyhotovených dokladů na kontaktní lince magistrátu 844 121 314 nebo telefonním čísle 599 499 311, případně přes elektronický objednávkový systém. Volných je několik desítek míst. Ohlášení o ztrátě nebo odcizení osobních dokladů, občanských průkazů a cestovních pasů, jsou přijímána bez objednávky.
Živnostenský úřad magistrátu města pokračuje v bezkontaktním pracovním režimu. Klientům doporučuje, aby svá podání posílali elektronicky. Prostřednictvím webové aplikace https://www.rzp.cz/elpod.html, přes datovou schránku (ID DS 5zubv7w) nebo elektronickou podatelnu Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz (toto podání musí být opatřeno uznávaným elektronickým podpisem).
Pokud podnikatel nedisponuje uznávaným elektronickým podpisem nebo nemá zřízenou datovou schránku, může po dobu vyhlášeného nouzového stavu podání odeslat také obyčejnou mailovou poštou na adresu zu@ostrava.cz, a to bez uznávaného elektronického podpisu. Poštovní zásilkou na adresu Magistrát města Ostravy, Živnostenský úřad, Prokešovo náměstí 8, Ostrava. Nebo vhozením do schránky na pravé nebo levé vrátnici, pouze ale v úředních hodinách, v pondělí mezi 8. a 11. hodinou a ve středu v době od 14 do 17 hodin. Pro podání, týkající se ohlášení živnosti a žádosti o koncesi musí být, v souladu s požadavkem živnostenského zákona, použity základní jednotné registrační formuláře. Potřebné formuláře jsou k dispozici na www.rzp.cz. Běžné dotazy může klient zaslat na adresu zu@ostrava.cz nebo budou zodpovězeny telefonicky na lince 599 443 148, a to v uvedených úředních hodinách.
Žádáme občany, aby v následujících dnech kontaktovali úřad pouze v nejnutnějších záležitostech a upřednostňovali elektronickou a telefonickou komunikaci. Úřad funguje v nouzovém režimu s minimálním počtem zaměstnanců, většina pracovníků zůstává, v souladu s nařízením vlády, doma na překážce nebo v režimu home office.
Stále platí, že je do odvolání zrušena služba magistrátu města, která je poskytována v bydlištích klientů, a to vyřizování občanských průkazů.