Výstava z pokladnice komerční grafiky

6/9 2011

Archiv města Ostravy  5. září ve vestibulu Radnice města Ostravy zahájil tradiční výstavu, která je pod názvem Firemní záhlaví tentokrát věnována pokladům komerční grafiky. Její obsah je charakterizován dobovým sloganem „Firmu nejlíp představí – dopisnice, záhlaví“. Na výstavě jsou prezentovaná drobná komerční grafická dílka, která byla zhotovena na zakázku od konce 19. století do 40. let 20. století.

Výstava z pokladnice komerční grafiky

Jeden z vystavovaných exponátů

Zahájení výstavy na námět Evy Rohlové a Blaženy Przybylové z Archivu města Ostravy se zúčastnil také náměstek primátora Tomáš Petřík, který ve svém projevu zavzpomínal na časy svých prarodičů, kteří se s vystavovanou komerční grafikou setkávali v běžném životě.

Na výstavě jsou prostřednictvím firemních záhlaví nebo také tzv. hlavičkových papírů  v poměrně pestré škále představeny větší i menší firmy, které působily v tomto období na území dnešního města Ostravy. Tato komerční grafika, výrazně ovlivněná dobou svého vzniku, byla především určena pro reklamu, ale zároveň se v ní skrývá i značný půvab.

Secesní nebo poněkud střídmější firemní záhlaví z doby pozdější, vybraná z  materiálu Archivu města Ostravy, doplňují dobové pohlednice spolu s novinovou inzercí a reklamou.

Výstava ve vestibulu Radnice města Ostravy je veřejnosti volně přístupná sedm dnů v týdnu, v pracovní dny od 8.00 do 19.00, v soboty a neděle od 9.00 do 19.00 v době od 5. do 30. září 2011.