Sdružené nákupy pro Tender systems

30/11 2016

Systém sdružených nákupů pro město Ostravu bude do budoucna provozovat společnost Tender systems. Její nabídka byla vyhodnocena jako nejlepší i v opakovaném řízení, které město vyhlásilo po zpochybnění jejích referencí stávajícím provozovatelem, společností eCENTRE. Informoval o tom náměstek primátora Radim Babinec.

Sdružené nákupy pro Tender systems

Ilustrační foto MMO

„Společnost Tender systém vyhrála původní výběrové řízení, nicméně na základě řízení před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, které bylo zahájeno na podnět stávajícího dodavatele systému, jsme i my jako město shledali jednu z referencí vítězného uchazeče jako nedostatečnou. Z tohoto důvodu jsme se v rámci autoremedury vrátili ve výběrovém řízení o dva kroky zpět, kdy komise v novém složení nejprve vyzvala všechny uchazeče k doplnění kvalifikačních předpokladů, následně je posoudila a rozhodla o pořadí uchazečů. To je stejné, jako to původní: Tender systems, Sentinet a eCENTRE,“ vysvětlil Radim Babinec s tím, že staro-nové pořadí uchazečů schválila 29. listopadu Rada města.

Vzhledem k faktu, že se neměnila kritéria hodnocení, kdy byla i nadále ze 70 procent rozhodujícím faktorem nabídková cena, se podobný výsledek dal předpokládat. Zatímco vítězný uchazeč bude podle předložené nabídky provozovat systém po dobu čtyř let za cenu 18 milionů 800 tisíc korun, další zájemci požadovali 33 a 39 milionů korun.

„My samozřejmě očekáváme od nového dodavatele nějaká drobná vylepšení a hlavně zlepšení uživatelského komfortu, nicméně naší primární snahou je, aby systém sdružených nákupů byl levnější. Dnes, vzhledem k tomu, že platíme z objemu soutěžených zakázek, nás jeho provoz stojí ročně 11 až 13 milionů korun. Cena vítězného uchazeče je zhruba o 60 procent nižší,“ poukázal náměstek primátora Babinec. Jak dodal, do uzavření smlouvy s novým dodavatelem provozuje systém sdružených nákupů stávající provozovatel, systém funguje a město ho intenzivně využívá.