Podnikatelům pomůže rozjet sezónu i zrušení poplatku za předzahrádky

25/6 2021

Ostravským podnikatelům v této době pomůže další krok města – nebudou muset platit až do konce roku 2021 místní poplatek za zábor veřejného prostranství pro účely restauračních předzahrádek.

Podnikatelům pomůže rozjet sezónu i zrušení poplatku za předzahrádky

Ostravská radnice. Foto: René Stejskal

O zurušení poplatku rozhodli na svém středečním zasedání ostravští zastupitelé schválením příslušné obecně závazné vyhlášky.  Město tak podpoří restauratéry a usnadní jim rozjezd letní sezóny. Ušetřené finance mohou podnikatelé investovat jiným směrem. Výnosy tohoto poplatku se v běžných letech pohybují v řádu nižších jednotek miliónů korun ročně a dle statutu města náleží městským obvodům. Město se proto rozhodlo městským obvodům 50 % prokazatelně ušlého příjmu z tohoto titulu kompenzovat.

Poplatníci budou osvobozeni od placení zmíněného poplatku od 9. července, kdy naběhne účinnost příslušné obecně závazné vyhlášky, a to až do konce roku 2021. Město však již na jaře t.r. vyzvalo městské obvody, aby, coby správci místního poplatku tento ve své kompetenci prominuli. K takovému kroku se odhodlaly městské obvody Moravská Ostrava a Přívoz, Ostrava-Jih, Poruba a Mariánské Hory a Hulváky. Podobný postup město přijalo i v loňském roce.

Město pomáhalo a pomáhá drobným podnikatelům v pandemické době dlouhodobě a v širším kontextu. A to jak přímou finanční podporou, tak slevami na nájmech nebo odpuštěním místních poplatků. Od začátku pandemie tak město Ostrava vynaložilo na přímou i nepřímou finanční podporu podnikatelů zhruba 130 milionů Kč. Kromě podpory drobných podnikatelů město aktivovalo také program finanční pomoci pro neziskové organizace.

 „Léta se snažíme o to, aby se v našem městě dařilo podnikatelům, kteří jednak dotvářejí jeho pestrost a samozřejmě také vytvářejí potřebná pracovní místa. Nechtěli jsme připustit, aby pandemie koronaviru toto naše společné úsilí zhatila. Právě proto jsme se rozhodli pro nadstandardní a rychlou podporu ostravských podnikatelů i neziskového sektoru, a to přesto, že i městský rozpočet byl výrazně zasažen výpadky příjmů,“ uvedl primátor Tomáš Macura.  

 A pomáhá i Nádech pro Ostravu – společný marketingový projekt města a Hitrádia Orion, jehož cílem je motivovat obyvatele, aby po rozvolnění vyrazili zachránit a objevit místa, kde si užijí volný čas s dětmi, dobře se nají a napijí a svou útratou pomohou postavit se podnikatelům i příspěvkovým organizacím zase na nohy. Princip jednoduché akce spočívá v tom, že návštěvníci do soutěže zapojených restaurací, kaváren a atraktivit města sbírají razítka za jejich návštěvy na hrací karty. Ty jsou slosovatelné a jejich majitelé za ně mohou získat některou ze zajímavých zážitkových cen pro celou rodinu, jako například celoroční vstupné do ZOO, rodinné poukazy na koncerty JFO, představení NDM, celoroční vstupy do atraktivit Dolních Vítkovic a mnoho dalších. Pravidla a další podrobnosti jsou na www.nadechproostravu.cz.