Ostravský magistrát popáté stanul na příčce nejvyšší a je opět nejpřívětivějším v kraji

2/11 2023

Do osmého ročníku soutěže Přívětivý úřad, kterou každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky, se letos zapojilo 130 obcí s rozšířenou působností a městských částí Prahy. Jejím cílem je vyhodnotit, která města nejlépe komunikují se svými občany a vycházejí jim vstříc. 

Ostravský magistrát popáté stanul na příčce nejvyšší a je opět nejpřívětivějším v kraji

Cenu za MMO převzali vedoucí odboru vnitřních věcí Marcela Trojáková a vedoucí odboru dopravně správních činností Dalibor Mozdřeň. Foto: MMO

Současně jsou prezentovány jednotlivé příklady dobré praxe jako možná inspirace pro další samosprávy. Ostrava popáté v řadě získala prvenství v kraji a ostravský magistrát se tak opět stal nejpřívětivějším úřadem. Na druhé regionální příčce se umístila Kopřivnice, následována třetí Opavou.

 „Jsem velmi rád, že je práce našeho úřadu v rámci Moravskoslezského kraje hodnocena jako nejlepší a že se magistrátu daří dlouhodobě poskytovat kvalitní a komplexní služby, což ostatně dokládá i fakt obhájení regionálního vítězství již pátým rokem. Svědčí to o precizně odváděné práci zaměstnanců magistrátu, kteří zajišťují veřejnosti poskytované služby v nadstandardní kvalitě. Děkuji proto všem zaměstnancům, podílejícím se na tomto skvělém výsledku. Ve zlepšování veřejné služby nicméně stále pokračujeme, před dvěma týdny jsme například představili nový datový portál, který zájemcům nabízí vskutku zajímavě zpracovaná data o našem městě,“ uvedl Jan Dohnal, primátor města.

 Slavnostní předávání ocenění se konalo 1. listopadu 2023 v Praze, spolu s křtem publikace Přívětivý úřad obcí s rozšířenou působností – příklady dobré praxe.  Publikace přibližuje čtenářům 24 příkladů dobré praxe z různých měst v republice. Zúčastnění v soutěži Přívětivý úřad letos odpovídali na víc jak 80 otázek. Hodnocena byla rozličná kritéria, přístupnost a otevřenost úřadu, využití elektronické komunikace, možnost objednat se online předem. Významným ukazatelem byla také komunikace úřadu, webové stránky či skutečnost, zda má veřejnost možnost zapojit se do spolurozhodování o budoucnosti města a mnohé další.