Ostravané se loučili s tramvají z roku 1967

5/11 2018

Na poslední jízdu vyrazily v sobotu 3. listopadu dvě tramvaje ČKD K2, které byly zkonstruovány v roce 1967. Nahradí je zbrusu nové moderní vozy Stadler nOVA

Ostravané se loučili s tramvají z roku 1967

Se starou tramvají ČKD K2 se přišly rozloučit desítky lidí. Foto: René Stejskal

Dopravní podnik Ostrava připravil v sobotu při výjezdu z dílen v Martinově rozlučku s článkovou tramvají ČKD K2. Dvě poslední tramvaje tohoto typu skončily svou službu jízdami v sobotu. Nahradily je moderní vozy Stadler nOVA. Na rozlučku přišel poměrně velký počet lidí všech věkových kategorií, převažovala spíše mladá generace – fandové dopravy. Tramvaj ČKD K2 si fotili ze všech stran fotoaparáty i mobily, dělali si na památku snímky s tramvají a fotili i detaily interiéru. Líbil se jim především nadčasový design. Podobně pak „prozkoumali“ současně přistavenou tramvaj Stadler.

V ostravské městské hromadné dopravě začaly jezdit první článkové tramvaje v roce 1967. Jednalo se o typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Jenže tyto prototypy se příliš neosvědčily a v roce 1968 je dopravní podnik vrátil zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy ČKD K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí. V Ostravě jich jezdilo deset. Minimálně jedna z nich skončí v depozitáři historických vozidel.

Po vyřazení starších typů tramvají má Ostrava nejmodernější tramvajový dopravní park v České republice. Na linkách je nasazeno 21 tramvají Stadler nOVA a do konce roku přibude ještě dalších šest vozů. Do léta příštího roku bude v Ostravě jezdit celkem 40 tramvají Stadler.  

Tím modernizace vozového parku nekončí. Na podzim roku 2020 začnou v Ostravě jezdit tramvaje nejnovější generace For-City Smart z Škody Transportation. Ostrava získá flotilu 40 těchto nízkopodlažních tramvají.