Magistrát spouští službu ověřování totožnosti prostřednictvím eDokladu
Statutární město Ostrava se rozhodlo nečekat na zákonem stanovený termín a umožnit ověřování totožnosti jakož i jiných právních skutečností občanů prostřednictvím eDokladu co nejdříve. Záměrem města je, aby totožnost prostřednictvím eDokladu dokázal ověřit každý magistrátní úředník, který to pro výkon své práce potřebuje.
Ilustrační foto. Autor: MMO
Paralelně se spuštěním nové služby dokončuje statutární město Ostrava analýzu potřeb, jež má za cíl zjistit počty zaměstnanců, kteří výše uvedené ověřování v rámci svého zaměstnání provádějí. Analýza rovněž zahrnuje rozčlenění těchto úředníku na ty, kdo ověřují totožnost klientů pouze ve svých kancelářích či na přepážkách a na ty, kteří vycházejí do terénu. S tím souvisí návazné školení zaměstnanců, postupující administrace a případné doplnění technických prostředků.
„Statutární město Ostrava dbá dlouhodobě na to, aby poskytovalo občanům co největší uživatelský komfort, o čemž vypovídá mimo jiné skutečnost, že jsme loni už popáté zvítězili v krajské kategorii soutěže Přívětivý úřad. Službu ověřování eDokladu tedy chápu v tomto kontextu jako další modernizaci a zároveň rozšiřování portfolia zajišťovaných služeb," zhodnotil ostravský primátor Jan Dohnal.
Značná část pracovišť (521 přepážek) je schopných ověřit totožnost občana prostřednictvím eDokladu už k dnešnímu dni, přičemž magistrát každodenně pokračuje na zavádění služby v dalších organizačních jednotkách. V tomto směru práce probíhá i přes víkendy. Služba je v první fázi zprovozněna v prostředí pevných pracovišť, následovat bude její rozšíření na úředníky, ověřující totožnost občanů v terénu. Někteří z nich za tímto účelem obdrží novou techniku.
Náměstkyně primátora Andrea Hoffmannová poukázala na rychlost spuštění: „Ráda bych poděkovala všem, kdo se na spuštění služby, ještě před zákonem danou lhůtou, jakkoliv podíleli a nadále pracují na jejím „dopilování“ jakož i širším záběru. Jde o další důkaz toho, jak Ostrava vychází vstříc potřebám svých obyvatel, a to i co se týče prohlubování digitalizace a využívání elektronických novinek.“
V celkovém součtu by měl ostravský magistrát brzy disponovat 500 až 600 zaměstnanci, schopnými eDoklad přijmout.