Kongresový turista si žádá Ostravu
O Ostravu a Moravskoslezský kraj je mezi kongresovými turisty zájem. Potvrdil to i další MICE veletrh, který se konal ve dnech 27. - 29. listopadu v Barceloně. Aktivity na podporu propagace, které směřují především do zahraničí, podniká moravskoslezské Convention Bureau se sídlem v Magistrátu města Ostravy. V Barceloně získal další kontakty, poptávky pro uspořádání kongresů, konferencí ve městě Ostrava resp. v Moravskoslezském kraji (MSK).
Snímek zachycuje stánek Convention!!! na veletrhu v Barceloně.
Svou nabídku Ostrava a kraj prezentovala na stánku Czech Convention Bureau - Czech Tourism. Nákupčí, kteří tvoří většinu návštěvníků, byli příjemně překvapeni Dolní oblastí Vítkovice a novou multifukční halou GONG. Neskrývají své nadšení nad unikátností industriální atmosféry. Při výběru destinace pro pořádání kongresu (MICE) však důležitou roli hrají i kvalitní hotely, dopravní infrastruktura, dostupnost destinace, bezpečnost, služby a v neposlední řadě dostatek konferenčních a kongresových kapacit. Výzvou zůstává letecké spojení Ostravy s ostatními destinacemi. Zahraniční odborníci velmi kladně vnímali také samotnou prezentaci města Ostravy. Nová brožurka MEET IN zaujala kvalitním zpracováním a originalitou. Prezentaci podporuje existence tematických webových stránek (www.conventionostrava.cz), kde jsou umístěny aktuální informace s kapacitami a fotografiemi subjektů.
Týden před veletrhem v Barceloně se Ostrava představila polským agenturám. Program Fam Tripu, který byl pořádán společně s Czech Convention Bureau - Czech Tourism, zahrnoval návštěvu Dolní oblasti Vítkovice, konkrétně Gongu, Vysoké pece č. 1, VI. energetické ústředny, Landek parku i vaření piva na Zámku Zábřeh. Projekt Fam Tripu byl sponzorován z IOP. Během Fam tripu se konal také workshop, který zahájila Anna Olszewska, generální konzulka Polské republiky v Ostravě.
V průběhu roku představilo moravskoslezské Convention Bureau možnosti našeho kraje na dalších workshopech, a to nákupčím z Německa, Švédska, Velké Británie a nyní se připravuje na nákupčí z Francie.
Moravskoslezské Convention Bureau, město Ostrava pod značkou CONVENTION!!!, má za sebou rok existence. Zastupuje a komunikuje s regionálními subjekty, stará se o propagaci celého Moravskoslezského kraje jako ideální MICE destinace. Statistiky u kongresové a incentivní turistiky vykazují vzrůstající tendenci a to až o 20 % pro každé čtvrtletí pro Moravskoslezský kraj.