Nádražní bude opět průjezdná, skončila 2. etapa rekonstrukce

8. 12. 2016. Skončila rekonstrukce důležité dopravní tepny v centru Ostravy, která probíhala ve dvou etapách.

První skončila v prosinci 2015 a týkala se úseku od ul. 30. dubna po ul. Stodolní. II. etapa zahrnovala úsek od ul. 28. října po ul. Stodolní, začala na jaře roku 2016 a byla dokončena 30. listopadu v souladu s harmonogramem prací.  Celkové náklady rekonstrukce jsou 171,5 mil. Kč s DPH. Cena I. etapy je 89, 6 milionů, náklady na II. etapu se vyšplhaly na 81,9 mil. Kč (obě částky jsou uvedeny s DPH). I. etapa rekonstrukce ul. Nádražní byla financována z dotací EU, a to ve výši 55,64 mil. Kč, rozdíl 33,96 milionů byl uhrazen z rozpočtu města.

Auta nově otevřený úsek projedou v sobotu 10. 12. po šesté hodině ráno. Protože ke kolaudaci dojde až o týden později, budou v úseku pro veřejnost umístěny tabule s výzvou, aby dbala zvýšené pozornosti při pohybu v této části města. Součástí rekonstrukce je také zastávka Elektra, která začne veřejnosti sloužit o půlnoci ze soboty na neděli s termínem spuštění nových jízdních řádů (11. 12. v 0.00 hodin).

„Rekonstrukcí jsme řešili havarijní stav sítí. Zmodernizovali jsme část centra města a zklidnili dopravu v této lokalitě. Na Nádražní nemusíme po zásazích v takovém rozsahu sahat desítky let," řekl investiční náměstek ostravského primátora Břetislav Riger.

Součástí obou etap rekonstrukce byla výměna vodovodu a kanalizace, současně RWE provedly rekonstrukci plynovodu. Při letních výlukách tramvajové dopravy byla provedena kompletní výměna tramvajového svršku a spodku s cílem snížit hlukovou zátěž z projíždějících tramvají. S cílem zvýšit bezpečnost a komfort chodců byly rekonstruovány chodníky. Dále byla provedena rekonstrukce komunikací s cílem zklidnění celého rekonstruovaného úseku ulice Nádražní. Součástí chodníků je i několik trvalkových záhonů, které přispějí k ozelenění centra Ostravy. Vznikly zde zastávky se zálivem vídeňského typu. Jsou bezpečnější při nástupu chodců ze zastávky do tramvaje, do tramvají je umožněn bezbariérový vstup, prostor nástupiště je rozšířen pro pěší.

„Jsem rád, že v Ostravě přibude další moderní nástupiště, které kromě zvýšeného komfortu a bezpečí přinese i nové možnosti dostat se do centra města pro hendikepované cestující,“ řekl předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

Celou stavbu realizovala firma STRABAG společně s firmou STASPO. Firma STRABAG zajišťovala veškeré povrchy komunikací včetně výměny tramvajových kolejí a firma STASPO provedla kompletní rekonstrukci vodovodu a kanalizace na ulici Nádražní.