Investovali v Ostravě

Vrcholní představitelé několika tuzemských i zahraničních firem, investorů a developerů se podělili o důvody, proč si vybrali právě Ostravu.

Tieto Czech: Ostrava v severském stylu

Když se finská IT společnost Tieto rozhodla expandovat do České republiky, prudký rozvoj, který následoval, zřejmě očekával jen málokdo. Za více než patnáct let se nám podařilo vybudovat stabilní a prosperující společnost, která začala s dvaceti zaměstnanci a nyní má zhruba 2 700 zaměstnanců v Ostravě a Brně. Tieto je největší IT společnost v Moravskoslezském kraji a jednou z největších v České republice.
Před rozhodnutím o zřízení české pobočky společnost provedla detailní analýzu českého trhu. Finští manažeři se zaměřili na aspekty místního trhu, profily absolventů, kulturní blízkost s mateřskou zemí a další ekonomické, demografické a technologické aspekty. Ostrava vyhrála jako místo s potenciálem výjimečně vzdělaných, kvalifikovaných a inovativních lidí, kteří jsou loajální vůči svému zaměstnavateli. Blízkost Polska a Slovenska, napojení na dálnice a letiště představovalo pro logistické požadavky společnosti, jejích zákazníků a partnerů další výhodu.
Tieto splňuje současné požadavky zaměstnanců, kteří oceňují především své pracovní úkoly a firemní prostředí. Mohou pracovat v řadě profesí, např. jako specialisté, nebo i manažeři, kteří vedou globální týmy. Účastní se mezinárodních projektů pro veřejnou správu, zdravotnictví, banky či dřevařské, energetické a telekomunikační společnosti. Severská kultura, kterou společnost Tieto v Ostravě přejala od své finské mateřské společnosti, je založena na důvěře a otevřenosti.
Součástí této politiky je i vysoká míra transparentnosti a poskytování různých výhod dle výběru samotných zaměstnanců – ať už se jedná o vzdělávací, sportovní či charitativní činnost. Součástí podnikové kultury je také snaha o rovnováhu mezi pracovním a osobním životem zaměstnanců, včetně možnosti pracovat z domova a společenských akcí pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.

Petr Lukasík, Managing Director, Tieto Czech

  

Siemens: V Ostravě rosteme již více než deset let

Společnost Siemens v České republice poskytuje sdílené služby interním zákazníkům Siemens již od roku 2003. Naši ostravskou pobočku jsme otevřeli v roce 2007 a tato lokalita byla jasnou volbou pro její velký potenciál, tj. vzdělaní mladí lidé a konkurenční trh práce.
V ČR zaměstnáváme více než 1 300 lidí, z toho 750 v Ostravě. Naše pobočka poskytuje podporu společnostem ze skupiny Siemens ve více než 30 zemích, a to poskytováním profesionálních služeb v oblastech controllingu, účetnictví a financí, lidských zdrojů, výkaznictví a konsolidace dat a sběru hotovosti. Naši zaměstnanci hovoří 28 jazyky. V posledních letech vidíme jasný posun od transakčních úkolů k službám s přidanou hodnotou nebo komplexním službám, jako je zpracování objednávek, kde je nutný vysoký stupeň odbornosti. Vývoj a implementace robotických a procesně automatizačních řešení nám v tomto ohledu přináší konkurenční výhodu. V ostravském centru je také velmi mnoho globálních rolí a naši zaměstnanci jsou díky svým neocenitelným zkušenostem uznávanými členy globálních projektů.
Pro nás jako poskytovatele služeb jsou naši zaměstnanci zásadní. Jsme proto hrdí na náš tým vysoce kvalifikovaných odborníků, kteří se neustále věnují potřebám našich klientů. Jejich neustálý rozvoj a růst jsou tak klíčem k našemu budoucímu úspěchu. Vybudovali jsme rozsáhlé portfolio školení, které bylo loni oceněno cenou ABSL Diamond Award za jedinečný přístup a implementaci nových technologií. Zaměstnanci mají v rámci společnosti spoustu příležitostí, jak realizovat své kariérní plány. Neustále se snažíme být co nejlepším zaměstnavatelem tím, že vytváříme inspirativní a motivující pracovní prostředí.

Josef Večerka, Location Manager Ostrava, Siemens Shared Services

 

OKIN BPS: Z Ostravy do celého světa

Již více než patnáct let se OKIN BPS řadí mezi největší a nejrychleji rostoucí české zajišťovatele podnikových procesů a stal se v tomto oboru hrdým držitelem několika ocenění. Z Ostravy poskytujeme podporu velkým i malým firmám. Naše služby mají globální dosah.
Poskytujeme širokou škálu služeb, mezi které patří vzdálená klientská rozhraní s technickou podporou nebo bez technické podpory, správa a podpora programů, technické plánování a řešení, digitální transformace ve spolupráci s několika partnery, definovaná infrastruktura a software, a to vše v mnoha jazycích. Společnost OKIN BPS se řídí pravidlem „nejdřív automatizace, potom standardizace a teprve poté automatizace". Protože je bezpečnost velmi důležitá, získali jsme certifikaci ISO 27001. Nyní máme operační centra na dvou kontinentech, přičemž Ostrava zůstává naším největším a nejdéle fungujícím centrem.
OKIN BPS je poskytovatelem procesních služeb, jehož činnost je postavena na lidech. Lidé jsou a vždy byli základním kamenem našeho podnikatelského úspěchu. Zjistili jsme, že lidé v našem ostravském centru jsou vzdělaní, mají vysokou úroveň technických a jazykových dovedností, rychle se učí a rádi čelí výzvám. Navíc se strategickou polohou v blízkosti hranic se Slovenskem a Polskem, s velmi dobrým dopravním napojením, možností ubytování pro hosty a kancelářskými prostory je Ostrava pro OKIN BPS stále tou nejlepší volbou. Ostrava již patnáct let poskytuje společnosti OKIN BPS a její klienty zázemí, pomáhá nám růst a plnit naše stále rostoucí požadavky na dovednosti.

Dan Smith, Managing Director, OKIN BPS

  

Agentura CzechInvest: Ostrava – město k práci i životu

Česká republika a její hospodářství prošly od roku 1989 významnými změnami. Přestože výrobní odvětví zůstává dominantní, v posledních 15 letech se Česká republika stala atraktivní i pro další průmyslová odvětví. Jedním z nich je sektor služeb pro podniky, který zaznamenal dlouhodobý růst. Je to proto, že Česká republika nabízí všechny potřebné podmínky – odborníky se znalostmi cizích jazyků, moderní kanceláře a atraktivní města k práci a bydlení.
Jedním z těchto měst je i Ostrava. Přilákala již mnoho českých i zahraničních firem poskytujících obchodní služby, které s sebou přinesly zahraniční odborníky a talenty. Stala se tak kosmopolitním centrem Moravskoslezského kraje. CzechInvest spolu s Ostravou láká do této progresivní oblasti i další firmy, ale také pomáhá stávajícím úspěšným firmám dále růst.

Silvana Jirotková, generální ředitelka agentury pro rozvoj podnikání a investic CzechInvest

 

 

PASSERINVEST GROUP: Ostrava byla jasná volba

Na kancelářský trh v Ostravě jsme se rozhodli vstoupit v roce 2005, protože jsme chtěli vybudovat kvalitní kancelářské prostory v České republice mimo Prahu. Ostrava a plánovaná Nová Karolina se nám zdály být vhodnou volbou, protože se jedná o druhou největší aglomeraci v České republice, která se nachází na hranici Polska a Slovenska. Nová Karolina, která je součástí centra města, je rozhodně nejlepší místo v Ostravě.

Radim Passer, předseda představenstva PASSERINVEST GROUP, a.s.

 

Comdata se rozhodla pro Ostravu správně

Společnost Comdata Czech a.s. vznikla před sedmi lety jako dceřiná společnost velmi úspěšné italské firmy Comdata SPA. Pro společnost Comdata SPA se jednalo o další krok směrem k vytvoření silné společnosti na mezinárodním trhu v oblasti outsourcingu a call center. Po zvážení všech možností v rámci České republiky jsme si vybrali Ostravu. Ideální prostor pro call centrum se stovkou pracovních míst jsme nalezli v novém komplexu „The Orchard". Nachází se v centru Ostravy, takže se zaměstnanci dostanou snadno do práce. Jeho atmosféra má také velmi pozitivní efekt při pohovorech s novými zaměstnanci, kteří tuto oblast považují za velmi atraktivní.
Comdata si za své sídlo zvolila Ostravu, což společnosti umožňuje neustále růst. V roce 2013 jsme otevřeli druhé call centrum v Chrudimi. Dalším velkým krokem pro naši společnost bylo spojení se společností Atento. V roce 2018 posílila společnost Comdata svou pozici na trhu akvizicí divize call centra společnosti Comgate a stala se vedoucí společností ve svém oboru.
V současné době má Comdata Czech devět poboček s více než 1 000 zaměstnanci po celé České republice. Nabízíme komplexní služby – řešíme telefonické hovory s klienty, zaměřujeme naše služby i na odchozí hovory a poskytujeme i back office služby. Mezi odvětví, ve kterých Comdata působí, patří telekomunikace a finance, jakož i energetika, poradenství, pojišťovnictví a další služby.
Rozhodli jsme se pro Ostravu správně? Myslím, že úspěch a růst naší společnosti potvrzují, že ano. Ostrava je stále mezi našimi stabilními pobočkami a se svými 180 zaměstnanci je naší druhou největší pobočkou v České republice.

Alexandra Ševčíková, koordinátorka náboru, Comdata Czech a.s.