Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí
-
Základní informace k životní situaci
Jedná se o
- koupě nemovitostí z vlastnictví třetích osob do vlastnictví statutárního města Ostrava
- prodej nemovitostí z vlastnictví statutárního města Ostrava do vlastnictví třetích osob
- směna nemovitostí ve vlastnictví statutárního města Ostravy
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
- právnická osoba
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
- podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
-
Na které instituci životní situaci řešit
- Magistrát města Ostrava, odbor majetkový
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- údaje o žadateli (jméno, tel. kontakt, adresa, datum narození)
- obec
- katastrální území
- parcelní číslo, u budovy číslo popisné a číslo pozemku na němž budova stojí
- účel koupě popř. důvod nabídky
- požadovaná cena za nabízenou nemovitost, popř. znalecký posudek
- u nemovitostí, z nichž nabízena pouze část, zákres ve snímku katastrální mapy, případně geometrický plán
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- nabídka k prodeji nemovitosti
- lze podat i neformalizovanou písemnou žádost
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to poplatek ve výši 1000,-Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, náklady na vypracování znaleckého posudku a geometrického plánu. Tyto náklady hradí kupující.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
- Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání Rady města a Zastupitelstva Města. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.
- Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- Útvar hlavního architekta, Odbor hospodářské správy, Odbor investiční, Odbor dopravy, Odbor životního prostředí, atd. – vždy dle konkrétní situace.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- Útvar hlavního architekta
- Odbor hospodářské správy
- Odbor investiční
- Odbor dopravy
- Odbor životního prostředí
- příslušný městský obvod
- aj. – vždy dle konkrétní situace.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti o koupi, směnu nemovitosti je možné řešit elektronickou poštou.
-
Popis byl naposledy aktualizován
20.04.2018
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno