Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o

    • koupě nemovitostí z vlastnictví třetích osob do vlastnictví statutárního města Ostrava
    • prodej nemovitostí z vlastnictví statutárního města Ostrava do vlastnictví třetích osob
    • směna nemovitostí ve vlastnictví statutárního města Ostravy
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
    • právnická osoba
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    • podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
  6. Na které instituci životní situaci řešit
    • Magistrát města Ostrava, odbor majetkový
  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • údaje o žadateli (jméno, tel. kontakt, adresa, datum narození)
    • obec
    • katastrální území
    • parcelní číslo, u budovy číslo popisné  a číslo pozemku na němž budova stojí 
    • účel koupě popř.  důvod nabídky
    • požadovaná cena za nabízenou nemovitost, popř. znalecký posudek
    • u nemovitostí, z nichž nabízena pouze část, zákres ve snímku katastrální mapy, případně geometrický plán
  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    • nabídka k prodeji nemovitosti
    • lze podat i neformalizovanou písemnou žádost

     

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to poplatek ve výši 1000,-Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, náklady na vypracování znaleckého posudku a geometrického plánu. Tyto náklady hradí kupující.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    • Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání Rady města a Zastupitelstva Města. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.
    • Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • Útvar hlavního architekta, Odbor hospodářské správy, Odbor investiční, Odbor dopravy, Odbor životního prostředí, atd.  – vždy dle konkrétní situace.
  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • Útvar hlavního architekta
    • Odbor hospodářské správy
    • Odbor investiční
    • Odbor dopravy
    • Odbor životního prostředí
    • příslušný městský obvod
    • aj. – vždy dle konkrétní situace. 

     

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti o koupi, směnu nemovitosti je možné řešit elektronickou poštou.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    20.04.2018

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno