Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Koupě nemovitosti do vlastnictví statutárního města Ostrava, prodej nemovitostí do vlastnictví třetích osob , směna nemovitostí

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o

    • koupě nemovitostí z vlastnictví třetích osob do vlastnictví statutárního města Ostrava
    • prodej nemovitostí z vlastnictví statutárního města Ostrava do vlastnictví třetích osob
    • směna nemovitostí ve vlastnictví statutárního města Ostravy
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
    • právnická osoba
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    • podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • podání písemné žádosti spolu se snímkem katastrální mapy, nebo snímkem územní informace, na kterém je zakreslen pozemek, nebo jeho část
  6. Na které instituci životní situaci řešit
    • Magistrát města Ostrava, odbor majetkový
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    • Magistrát města Ostravy, odbor majetkový, Prokešovo nám. 8, 729 30  Ostrava
    Pavlína Nogolová Bařinová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443247 342 / Nová Radnice
    Ing. Petra Brňáková
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443015 343 / Nová Radnice
    Radmila Glosová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443698 341 / Nová Radnice
    Zdeňka Janečková
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599442245 341 / Nová Radnice
    Mgr. Renáta Kozubová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443070 353 / Nová Radnice
    Bc. Marie Kučinská, MPA
    vedoucí oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443424 347 / Nová Radnice
    Bc. Jana Musilová
    právník oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443255 348 / Nová Radnice
    Milena Mutinová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443087 347 / Nová Radnice
    Ivana Rehová Plačková
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599442261 353 / Nová Radnice
    Lenka Rozumová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599443020 342 / Nová Radnice
    Milena Stromská
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599442065 347 / Nová Radnice
    Ing. Eva Tošenovjanová
    referent oddělení evidence a převodu nemovitostí
    599442379 342 / Nová Radnice
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • údaje o žadateli (jméno, tel. kontakt, adresa, datum narození)
    • obec
    • katastrální území
    • parcelní číslo, u budovy číslo popisné  a číslo pozemku na němž budova stojí 
    • účel koupě popř.  důvod nabídky
    • požadovaná cena za nabízenou nemovitost, popř. znalecký posudek
    • u nemovitostí, z nichž nabízena pouze část, zákres ve snímku katastrální mapy, případně geometrický plán
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    • nabídka k prodeji nemovitosti
    • lze podat i neformalizovanou písemnou žádost

     

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky se nehradí. Hradí se pouze náklady spojené s prodejem, a to poplatek ve výši 1000,-Kč za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, náklady na vypracování znaleckého posudku a geometrického plánu. Tyto náklady hradí kupující.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    • Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání Rady města a Zastupitelstva Města. Běžná doba vyřízení je většinou 6 měsíců.
    • Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • Útvar hlavního architekta, Odbor hospodářské správy, Odbor investiční, Odbor dopravy, Odbor životního prostředí, atd.  – vždy dle konkrétní situace.
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • Útvar hlavního architekta
    • Odbor hospodářské správy
    • Odbor investiční
    • Odbor dopravy
    • Odbor životního prostředí
    • příslušný městský obvod
    • aj. – vždy dle konkrétní situace. 

     

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání žádosti o koupi, směnu nemovitosti je možné řešit elektronickou poštou.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
    • zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí ČR (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů
    • vyhláška č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška)
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    • Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence Zastupitelstva města, které je možné požádat o opětovné posouzení žádosti.
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    • Uplatňují se smluvní sankce v případě, že jsou sjednány ve smlouvách.
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    20.04.2018

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno