Duben 2011

Cestování Newsletter duben 2011

Ostrava má sérii nových propagačních filmů

Ostrava se rozhodla zmodernizovat způsob své filmové prezentace. Aktuálně používaný film a klip o městě vznikl už v roce 2006. Mezitím ale bylo realizováno mnoho nových významných projektů a staveb. Uskutečnila se také řada zajímavých kulturních událostí. Jako příklad nejvýraznějších změn můžeme uvést např. dostavbu dálnice D1, nové Masarykovo náměstí nebo proměnu zoologické zahrady. Zastaralý byl nejen obsah filmu, ale také technický formát. Dnes se videa vyrábějí v přibližně 5x kvalitnějším HD rozlišení. Z těchto důvodů se město Ostrava v loňském roce rozhodlo zadat zakázku na výrobu nové série filmu.
Série se skládá z osmiminutového snímku v češtině nebo v angličtině, tříminutového klipu bez mluveného slova, podbarveného hudbou, a čtyř tématických spotů.

film1Ideový koncept nové série filmů je založen na pozitivním, dynamickém a pestrém vykreslení dnešní Ostravy jako města plného života, jedinečné atmosféry a barev. Ostrava je dnes Dynamická, Sebevědomá, Perspektivní – Ostrava je dnes NOVÁ!!! Vizuální pojetí vychází z nového moderního grafického stylu města Ostravy. Při filmování a postprodukci bylo využito mnoha moderních technologických postupů. Filmový štáb natáčel z horkovzdušného balónu, dvoumotorového vrtulníku, byl využíván televizní jeřáb či steadicam. U všech děl se navíc objevuje hudební doprovod „šitý na míru“ jednotlivým médiím.

Osmiminutový film „NOVÁ OSTRAVA !!!“ je rozdělen do několika tématických částí představující Ostravu z hlediska dopravní dostupnosti, architektury, jako centra vzdělání, střediska obchodu, kultury, zábavy a také investičních příležitostí. Jednotlivé kapitoly jsou odděleny grafikou dle nového vizuálního stylu města. To vše je doplněno doprovodným komentářem v české i anglické jazykové verzi. Ten je zcela unikátní. Celým filmem "NOVÁ OSTRAVA!!!" provázejí diváka 3 hlasy - jsou to nejspíš „turisté“, kteří se do Ostravy přijeli podívat a kteří volnou vzájemnou konverzací autenticky komentují, co právě kolem sebe vidí.

film2Tříminutový klip „NOVÁ OSTRAVA !!!“ je dynamickým sestřihem nejlepších natočených záběrů z filmu. Přibližně 80 sekundové tématické spoty jsou zaměřeny na Ostravu v zimě, pro mladé, pro děti či pro seniory.

Snímky jsou určeny k nekomerčnímu užití pro účely propagace statutárního města Ostrava na domácích a zahraničních veletrzích, festivalech a přehlídkách, webových stránkách města, na YouTube, jako propagační materiál při jednání zástupců města v ČR i v zahraničí a v účelových prezentacích města.

Všechna tato díla můžete zhlédnout na webových stránkách města Ostravy www.ostrava.cz a také volně stáhnout k umístění i na dalších webových stránkách či jinak vhodně využít a takto rozšířit prezentaci města Ostravy doma i v zahraničí.

 

Výstava Alfons Mucha 150 let

GVU_MuchaVýstavu Alfons Mucha 150 let připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve spolupráci s Muchovou nadací. Uskutečňuje se u příležitosti výročí 150 let od narození mezinárodně uznávaného českého umělce Alfonse Muchy, jehož jméno a dílo zná většina obyvatel České republiky. V úterý 22. března proběhla slavnostní vernisáž výstavy v ostravském Domě umění. Expozice představuje na 170 Muchových děl − obrazy, grafiky, pastely, kresby, fotografie, ale i užité umění. Výstava potrvá do 5. června.
V červenci roku 2010 jsme si připomněli 150. výročí narození Alfonse Muchy. U této příležitosti vznikl cyklus výstav, který byl zahájen v Obecním domě v Praze a pokračoval výstavou v Galerii středočeského kraje v Kutné Hoře. Jednotlivé expozice připravují vždy jiní kurátoři, a proto je každá výstava originální a jedinečná.

„Naším cílem je představit Muchu jako brilantního kreslíře, nápaditého kreativce a vynikajícího fotografa, zkrátka tak, jak není veřejnosti tolik znám,“ uvádí John Mucha, vnuk Alfonse Muchy a předseda správní rady Muchovy nadace.
Ostravská výstava představuje jak charakteristická díla Alfonse Muchy, jako např. rodinné portréty nebo plakáty pro Sarah Bernhardtovou, tak i specifická díla. Svou výstavní premiéru zde má např. přípravná skica k obrazu Schůzka na Křížkách (obraz č. 11 z cyklu Slovanská epopej). Pro tuto skicu o rozměrech 2,93x2,62 m musela GVUO nechat vyrobit speciální rám.

Součástí expozice je i rozměrné plátno Alegorie dramatických umění (kolem roku 1890, 4,07x1,68 m). Obraz byl kvůli své velikosti za posledních 20 let v České republice vystaven pouze jednou.

Veřejnosti je představeno na 60 fotografií, jejichž autorem je sám Alfons Mucha. Jedná se o novotisky z originálních skleněných desek, které žádná česká galerie v takovém počtu dosud nevystavila. Expozici pak doplňují umělecké předměty, které byly zhotoveny podle Muchových návrhů.

Díla Alfonse Muchy je v takovémto rozsahu prezentována v Galerii výtvarného umění Ostrava poprvé. Galerie má ve svých sbírkách šest děl slavného malíře.

Výstavní exponáty zapůjčili soukromí sběratelé i veřejné kulturní instituce. Největší část expozice tvoří díla, jež spravuje Muchova nadace, která je hlavním partnerem výstavy. V rámci výstavy se uskuteční také doprovodné programy pro školy i veřejnost, přednáška Martina Jirouška Belle époque aneb magie stříbrného plátna a komentované prohlídky výstavou.

www.gvuo.cz

Nová divadelní sezóna v NDM

Národní divadlo moravskoslezské zahájilo v pondělí 21. března prodej předplatného na novou divadelní sezónu 2011/2012. Diváky čekají světové i české premiéry, celkem jich bude osmnáct. Těšit se mohou například na Věc Makropulos v koncertním podání či multimediální autorský muzikál Perfect Game. Tváří kampaně propagující novou divadelní sezónu je člen činoherního souboru Národního divadla moravskoslezského Jiří Sedláček.
DADKromě tradičních předplatitelských skupin, které nabízejí průřez soubory i žánry repertoáru divadla, je nabízeno i speciální předplatné, jako je například předplatné premiérové, operetní a muzikálové, velké operní nebo činoherní. Připraveno je také studentské a rodinné předplatné a několik novinek, jako například rodinné pohádkové předplatné nebo seniorská nedělní řada.

V připravovaném repertoáru nalezneme celou řadu klasických titulů či úplných novinek. Operní soubor představí například již zmiňované koncertní provedení Janáčkovy Věci Makropulos s Evou Urbanovou v roli Emilie Marty nebo Dvořákovo vrcholné dílo Armida. Soubor činohry uvede multimediální autorský muzikál Perfect Game z dílny hudebníků a performerů bratří Burianů, známých jako duo Republic of Two. Diváci se také mohou těšit na balet s názvem Padlí andělé, jehož choreografem je Francouz Philipp Talard a skladatelem hudby Armanda Amara. Muzikálový soubor pak připravuje mimo jiné hudební komedii Kluci a holky Franka Loessera, jednoho z nejlepších autorů americké hudební komedie 20. století.

Mezi základní výhody předplatného Národního divadla moravskoslezského patří výrazná sleva na vstupném (30 % pro běžného diváka a 80 % pro studenty a seniory) a zejména jistota stálého místa v hledišti. Abonenti mohou dále také využít výhody přednostní rezervace vstupenek a slevy na vstupném na představení mimo jejich abonentní řadu.

www.ndm.cz

Zrekonstruovaný pavilon hrochů v Zoo Ostrava otevřen

Pavilon hrochů v ostravské zoologické zahradě prošel za poslední rok rozsáhlou rekonstrukcí, která zcela změnila jeho podobu, ale hlavně přispěla k výrazným úsporám vody a energií.Pro veřejnost byl znovu slavnostně otevřen v pátek 18. března. Po téměř roce tak mohou návštěvníci zoo hrochy opět spatřit na vlastní oči. Po dobu rekonstrukce byli totiž přestěhováni do prostor po nosorožcích, které byly veřejnosti nepřístupné.

Po slonech, medvědech, lemurech, hulmanech, supech, sovách, orlech a některých dalších druzích zvířat, která se již nového bydlení dočkala, přišli na řadu i hroši. U návštěvníků tolik oblíbená zvířata, jež jsou s ostravskou zoo neodmyslitelně spojena a jsou navíc jejím erbovním druhem. Cílem rekonstrukce starého objektu postaveného v 70. letech minulého století bylo především snížení nesmírně vysoké energetické náročnosti provozu pavilonu a zlepšení životních podmínek pro zde chovaná zvířata. V rámci stavebních úprav došlo k výměně střechy, vstupních vrat a velké části obvodového pláště budovy. Součástí projektu byla také změna vytápění objektu ze stávající elektrické energie na obnovitelný zdroj energie, konkrétně dřevěné pelety, a zavedení alespoň jednoduché filtrace vody, která přispěje k větší čistotě v hroším bazénu a zásadně sníží i stávající velmi nepříjemný zápach v pavilonu.

Návštěvníci se mohou těšit na třiatřicetiletou samici Katku, jejího partnera, o deset let staršího samce Honzu, a na jejich mládě, samečka, který se narodil 20. července loňského roku.

Tolik potřebná rekonstrukce se mohla uskutečnit díky finančním prostředkům v rámci Finančního mechanismu Norsko (17,5 mil. Kč) a díky spolufinancování ze strany zřizovatele Zoo Ostrava - statutárního města Ostrava (19 mil. Kč). Realizace tohoto projektu bezpochyby výrazně přispěje k dalšímu zvýšení návštěvnické atraktivity zoologické zahrady a k posílení jejího postavení nejnavštěvovanějšího turistického cíle Moravskoslezského kraje.

www.zoo-ostrava.cz

Zahájení rekonstrukce vysoké pece

DOVVysokou pec číslo 1, symbol industriálních památek Ostravy, nejvyšší bod Dolní oblasti Vítkovic, jednu z dominant města a současně objekt pyšnící se titulem Evropské kulturní dědictví, čeká znovuzrození.
Stane se tak téměř do roka a do dne od příchodu jara a letošní jarní rovnodennosti. Odpočítávání zhruba ročního období, ve kterém změní vysoká pec svou podobu i účel, začalo velmi netradičně v sobotu 19. března. Realizaci projektu architekta Josefa Pleskota, díky němuž bude pec už na jaře 2012 unikátním technicko-historickým skvostem a naučnou trasou, kterou návštěvníci projedou stejně, jako pecí kdysi projížděla vsázka, zahájilo symbolické zapálení a poté zhasnutí vysoké pece.

Historická konstrukce vysoké pece získá funkční výtah s vozíky, jakými dříve do tzv. tlamy pece putovaly suroviny. Návštěvníci díky tomuto vozíkovému výtahu na šikmých kolejnicích projedou po trase bývalého technologického toku materiálu a zamíří do samého hrdla, kde se pec plnila koksem, železnou rudou a ostatními příměsemi. Od tohoto zásadního místa bude cesta návštěvníků pokračovat nahoru na nejvyšší úroveň navržené prohlídkové trasy, do výšky pětačtyřiceti metrů. Samotná věž pece bude však ještě vyšší, až na úrovni 60 metrů. Do této výšky ale bude vstup veřejnosti z bezpečnostních důvodů částečně omezen.

Interiér vysoké pece by měl být po rekonstrukci nasvícen tak, aby byly demonstrovány její teplotní zóny. Velmi důležitým zastavením budoucí prohlídkové trasy bude i takzvaná slévárenská plošina, kde budou simulovány proces odpichu a práce slévačů. Posledním místem prohlídky by měla být návštěva řídícího centra vysoké pece, takzvaného velínu, ze kterého byla řízena tavba železa.

Projekt na rekonstrukci a zpřístupnění Vysoké pece č. 1 je součástí celkové přeměny Dolní oblasti Vítkovic na místo, ve kterém se bude snoubit historie s budoucností, kde vznikne prostor pro vzdělávání, kulturu, popularizaci technických a přírodovědných oborů i rozvoj technologií třetího tisíciletí.

www.dolnioblastvitkovice.cz

Famtrip Polsko

Agentura pro regionální rozvoj připravila na začátek měsíce dubna famtrip pro zástupce polských cestovních kanceláří a agentur. Součástí bude i možnost setkání s polskými zástupci na workshopu v hotelu Park Inn.
Čtyřdenní workshop má polským účastníkům ukázat zajímavosti Moravskoslezského kraje, zejména technických památek. V Ostravě pak bude představena Dolní oblast Vítkovice, která má projít výraznou proměnou, Landek park s expozicí hornického muzea či proslulá ulice Stodolní.

Poslední den famtripu, ve čtvrtek 7. dubna, se od 16:30 hod. uskuteční setkání s polskými zástupci v hotelu Park Inn Ostrava. Všichni zájemci jsou srdečně zváni. V případě zájmu prosím kontaktujte Ing. Richarda Žabku, zabka@arr.cz.

Cestování Newsletter nově i v polštině

Pravidelně Vám přinášíme prostřednictvím tohoto média řadu novinek o tom, co se v Ostravě děje v rámci oblíbených návštěvnických cílů, kultury, sportu a služeb. Od března je vydáván také v polské verzi.
Cizojazyčný newsletter nese jméno Newsletter Podróże!!! Je určen polským čtenářům, zejména pak zástupcům cestovních kanceláří a agentur, odborníkům a médiím, ale i běžným občanům. Bude vycházet také každé tři měsíce, přičemž první číslo bylo rozesláno v březnu tohoto roku v souvislostíi s prezentací města na mezinárodních veletrzích cestovního ruchu Glob Katovice a prezentační akcí ve Wroclavi (8.-10.4.). Jeho prostřednictvím chceme polské klientele, která patří mezi 3 největší skupiny zahraničních návštěvníků v Moravskoslezském kraji, přinášet zajímavé informace o volnočasových aktivitách, kulturních a sportovních akcích, festivalech a novinky, které se na poli turismu v Ostravě připravují či již byly zrealizovány.

K odběru se může přihlásit každý, podrobnější informace naleznete na www.ostrava.cz v sekci Turista.

Badminton na SAREZE

sarezaSpolečnost SAREZA zahájila jarní sezónu a otevřela venkovní sportoviště i tenisové kurty. Zahájila také čtvrtou badmintonovou sezónu na Zimním stadionu Ostrava-Poruba.
Zimní stadion v Ostravě-Porubě nabízí 14 badmintonových kurtů. Speciální povrch je položen na palubové podlaze, která je díky své pružnosti daleko šetrnější k pohybovému aparátu. Proti loňské sezóně jsou nabízeny zajímavé cenové podmínky, přičemž cena se pohybuje již od 80 Kč za hodinu hry. Otevřeno je denně do 22 hodin.

Od 18. dubna pak bude na Zimním stadionu Ostrava-Poruba zahájena in-line hokejová sezóna. Hala bude připravena pro in-line bruslaře, navíc na návštěvníky čekají diskotéky s Jirkou Hynerem, světla, hudba a skvělá zábava.

www.sareza.cz

pexesoPEXESO Ostrava!!!

Pexeso je hra stále oblíbená hlavně u dětí. Díky tomuto novému prezentačnímu materiálu si děti zábavnou formou zapamatují, co zajímavého město Ostrava nabízí k návštěvě.

S fotografiemi hlavních turistických cílů, památkových zón, volnočasových zařízení a areálů Ostravy i atrakcí pro děti je pexeso dalším vhodným doplňkem k propagaci našeho města na veletrzích cestovního ruchu a ostatních prezentačních akcích tohoto charakteru. Seznámí děti se zajímavostmi Ostravy a rodičům, kteří pexeso často hrají s dětmi, poskytne inspiraci, kam se svými ratolestmi mohou vyrazit. Pexeso také doplní nabídku suvenýrů všech ostravských informačních center, které jej prodávají za cenu 25,- Kč za kus.

Průvodce do mobilního telefonu

Statutární město Ostrava připravuje v rámci projektu Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Ostravsko nového průvodce do mobilního telefonu.
Mobilní průvodce je moderní formou poskytování informací širokému spektru obyvatelstva. Jeho cílem je nejen přiblížit návštěvníkům a občanům města zajímavosti Ostravy, ale také zvýšit turistickou atraktivitu města. Koncový uživatel obdrží informace zcela zdarma pomocí technologie bluetooth, kterou dnes má okolo 80 % mobilních telefonů.

Průvodce městem Ostrava do mobilních telefonů bude zhotoven ve čtyřech jazykových mutacích (ČJ, AJ, NJ, PJ). Navíc bude doplněn o audionahrávku v délce okolo dvou minut. Základním distribučním kanálem bude doručování pomocí technologie bluetooth (tzv. bluetooth zařízení). Bluetooth zařízení umožňuje stažení informací v okruhu 50 m od svého umístění. Pro každého příjemce je stažení obsahu naprosto bezplatné a je zcela nezávislé na mobilním operátorovi. Bluetooth zařízení pro přenos aplikace uživatelům bude umístěno na sedmi místech v rámci turistické oblasti Ostravsko.

V měsíci dubnu bude vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele zakázky. Podrobné podmínky veřejné zakázky budou vyvěšeny na úřední desce Magistrátu města Ostravy a přihlásit se může každá společnost splňující minimální požadavky uvedené v zadávací dokumentaci. Pokud tedy máte s obdobnými projekty zkušenost, sledujte úřední desku a přihlaste se.

Projekt Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Ostravsko je spolufinancován z Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko.

logo_ROP