Voliči, kterým voda odplavila občanský průkaz, o něj mohou na magistrátu zažádat ve zkrácené lhůtě
V souvislosti s řešením situace obyvatel, kteří v důsledku živelní pohromy přišli o občanský průkaz a mají zájem o účast v nadcházejících volbách do Senátu a zastupitelstev krajů, konaných ve dnech 20. - 21. 9. 2024, Vás informujeme o možnosti využít podání žádosti o občanský průkaz ve zkrácené lhůtě do 5 pracovních dnů u Magistrátu města Ostravy, oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů, ul. Gorkého 2.
Ilustrační foto. Nová radnice. Autor: Jiří Zerzoň
U takto přijatých žádostí pouze dne 18.09.2024 do 17.30 hodin bude z výše uvedených důvodů občanský průkaz připraven k převzetí výjimečně již dne 20.09.2024 od 14.00 hodin.
Úřad bude ve dnech konání voleb otevřen v těchto úředních hodinách:
Pátek 20.09.2024 14.00 – 22.00 hodin
Sobota 21.09.2024 08.00 – 14.00 hodin
Variantou pro občany, kteří nevyužijí této možnosti, je pak podání žádosti o vydání dočasného občanského průkazu s dobou platnosti 5 měsíců, avšak za předpokladu, že doloží dvě aktuální fotografie.
V obou případech je při podání žádosti také nezbytné prokázat svou totožnost, např. rodným listem, řidičským průkazem či svědeckou výpovědí.
Občané, kteří byli zasaženi povodní, a z tohoto důvodu žádají o nový občanský průkaz, mají v souladu s § 8 odst. 2 písm. i) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, nárok na jeho vydání zcela zdarma, a to i ve zrychleném režimu.