Novináři a cestovní kanceláře zemí Beneluxu „ochutnávali“ Ostravu
Město Ostrava ve spolupráci s Krajským úřadem Moravskoslezského kraje a zahraničním zastoupením Agentury CzechTourism připravilo v termínu 15. - 18. dubna fam/presstrip pro zástupce médií a cestovních kanceláří z Holandska, Belgie a Lucemburska. Ti v průběhu čtyř dnů poznávali největší zajímavosti regionu. Část pátku a soboty patřila Ostravě.
Skupina 13 účastníků byla ubytována v nejnovějším 4* ostravském hotelu Mercure Ostrava Center. Jejich program zahrnoval návštěvu Vyhlídkové věže Nové radnice a prohlídku centra města s výkladem průvodce, dále komentovanou procházku přes Husův sad, Poštovní ulici směrem ke Katedrále Božského Spasitele. Nechybělo ani Jiráskovo a Masarykovo náměstí, kostel sv. Václava, Ostravské muzeum, historické bankovní domy a Divadlo loutek. Sem dorazili přesně v 6 hodin odpoledne, aby mohli zhlédnout orloj na nové přístavbě divadla. Na večeři byli pozváni do Moravské chalupy, proslulé vynikající českou kuchyní. V programu byla zahrnuta také návštěva známé Stodolní ulice. Po krátkém výkladu o její historii a tipech, který klub či bar co nabízí, měli účastníci volný program.
Sobotní dopoledne patřilo unikátnímu industriálnímu dědictví Ostravy. V areálu hornického muzea Landek park účastníky zájezdu provedl profesionální průvodce. Sfárali do šachty, navštívili kompresorovnu, jedinečnou expozici báňského záchranářství i Harendu Barboru. Ochutnali typickou hornickou svačinu - chléb s třenou nivou a cibulí i drink, tzv. „hornickou vlajku“. Pak navštívili Dolní oblast Vítkovice, kde se seznámili jak s historií areálu, tak s projektem Nové Vítkovice. Tímto ostravská část programu skončila. Zástupci CK i novináři byli spokojeni. Věříme, že se jejich spokojenost promítne i do článků, které z výletu napíší, a následně i do zvýšeného počtu zahraničních návštěvníků, kteří k nám zamíří.
Další část programu zahrnovala návštěvu zámku Hradce nad Moravicí, hřebčína v Albertovci, Sanatoria Klimkovice, pivovaru v Nošovicích, wellness resortu Bahenec a Štramberku.
Presstrip je zavedeným nástrojem k navázání a rozvoje spolupráce s médii v oboru cestovního ruchu. Famtrip je zaměřen na cílovou skupinu cestovní kanceláře a agentury. Jde o výlety s cílem představit danou destinaci, v tomto případě Ostravu. Díky svým osobním zážitkům ji pak mohou novináři autenticky svým čtenářům - potencionálním turistům a návštěvníkům.