Modernizace Hlučínské ulice zvýší komfort i bezpečnost cestování MHD

27/8 2021

Lidem, kteří cestují tramvajemi, ale i autobusy městské a příměstské dopravy bude k dispozici moderní a bezbariérová zastávka Důl Odra, která zjednoduší přestupy v obou směrech. Na Hlučínské ulici, v úseku od Sadu Boženy Němcové po ulici Palackého povede kompletně nová tramvajová trať. Původní kolejový rošt vystřídá podstatně tišší systém pevné jízdní dráhy. Dne 1. září totiž začne stavba za více než 110 milionů korun, kterou realizuje statutární město Ostrava ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava.

Modernizace Hlučínské ulice zvýší komfort i bezpečnost cestování MHD

Tramvajová smyčka na Hlučínské ulici. Plán rekonstrukce byl symbolicky oznámen právě zde. Foto: MMO

„Město Ostrava a jeho Dopravní podnik se společně snaží už několik let dát svým obyvatelům moderní, bezpečnou a pohodlnou městskou hromadnou dopravu. To znamená nejen nejmodernější vozový park, ale také nejmodernější technologie kolejové dráhy a maximální komfort na všech zastávkách. Po společných investicích v Hrabůvce a Zábřehu teď přichází na řadu Přívoz. A určitě to nebude poslední,“ uvedla Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora pro investice.

Nástupiště zastávky Důl Odra se přesunou do prostorově vhodnějšího místa, kde je komunikace širší. To umožní její využívání MHD i příměstskou autobusovou dopravou. Cestujícím tak odpadne chození ke vzdálené zastávce, protože nástupiště zde vznikne v jednom místě. Přidanou hodnotu představuje nejvyšší možné komfortní provedení, jaké dokáže Ostrava a DPO aktuálně zajistit. V jeho rámci se počítá s bezbariérovými nástupišti, zábradlím, přístřešky nebo bezpečným přístupem po přechodu pro chodce. Samotné vybavení zastávek bude plně odpovídat vysokému standardu, který Ostravané znají například z výškovické zastávky Kotva.

Rekonstrukce, včetně změny systému tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD), vyjde téměř na 45 milionů korun. Bude realizována od 1. září do prosince. Investorem je město Ostrava, stavbu spolufinancuje  Integrovaný regionální operačního programu (IROP) EU.

„Pohodlí nejen cestujících MHD, ale i všech obyvatel Ostravy, kterých se doprava týká, je pro nás důležité. Proto jsme cíleně využili již existující uzavírky mostu na Hlučínské ulici. Kdybychom to letos neudělali, tak by byl příští rok most sice otevřený, ale přišla by omezení v návazném úseku. Takto se nám podařilo vše zkoordinovat a omezení budou jen po nejnutnější dobu,“ dodal náměstek primátora pro dopravu Vladimír Cigánek.

Práce si vyžádají změnu organizace městské hromadné dopravy. Tramvajová doprava bude od 1. září do 11. prosince 2021 v úseku Sad Boženy Němcové – Hlučínská vyloučena. Tramvajové spoje budou odkloněny dle provozních podmínek na Hlavní nádraží, popř. Plynárny. Změny se dotknou i autobusové dopravy, od 1. září do 14. listopadu 2021 dojde ke změnám spojů na linkách: č. 24, 32, 33, 34, 52, 56, 66, 67 a 68.

Po dobu prací budou v Hlučínské a přilehlých ulicích nutná určitá dopravní omezení. Průjezd stavbou po Hlučínské ulici s výjimkou MHD nebude možný.

V první fázi, od 1. září do listopadu, budou moci řidiči směřující na Hlučín využívat stávající „koblovskou“ objízdnou trasu, zřízenou již dříve kvůli opravě mostu přes řeku Odru. Místní obyvatelé by však měli počítat s tím, že kvůli uzavírky Hlučínské nebudou moci tuto ulici využívat pro průjezd do okolních ulic, ale budou muset do těchto oblastí vjíždět do jižní části z ulic Nádražní a Muglinovská, nebo objížďkou po ulici Slovenské do okolních ulic u bývalého Dolu Odra.

V druhé fázi oprav, od listopadu do konce roku, již bude průjezdný Petřkovický most, Hlučínská ulice ale bude stále pro průjezd uzavřena. Řidiči směřující na Hlučín tak budou moci využívat kratší objízdnou trasu po ulici Mariánskohorská a dálniční přivaděč na ulici Slovenská.

Třetí, závěrečná fáze, probíhající od konce roku do jara, pak přinese řidičům postupné uvolnění.

S 1. zářím jsou spojeny další změny v ostravské MHD: Především očekáváme zprovoznění tratě na smyčce Vřesinská, a provoz se obnoví tak, jak jsou cestující zvyklí. Dále budou na vybraných autobusových, tramvajových i trolejbusových linkách upraveny časové polohy spojů. U linek č. 46 a 76 dojde k prodloužení vedení tras. Linka č. 53 bude zrušena a nahrazena linkou č. 59. Veškeré podrobnosti najdou cestující na www.dpo.cz/zari2021.