Mezinárodně o dopravní infrastruktuře

5/11 2014

Více než 5,8 miliardy korun je určeno v příštím roce na stavby a modernizace silnic a železnic v Moravskoslezském kraji. Vyplývá to z informací, které zveřejnil Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) na konferenci TRANSPORT 2014. Konference byla podpořena z rozpočtu města Ostravy.

Mezinárodně o dopravní infrastruktuře

Stavba Prodloužené Rudné, která bude pokračováním silnice 1/11 směrem na Opavu, začala v roce 2012, hotová má být na konci roku 2015. Foto: Jiří Urban

„Celkový objem finančních prostředků alokovaných pro Moravskoslezský kraj v roce 2015 činí 5 808 620 tisíc korun dohromady za všechny zdroje, tedy národní i z operačních programů EU,“ upřesnil Zbyněk Hořelica, náměstek ředitele SFDI. Dobrá zpráva pro Ostravu je, že pokračuje výstavba prodloužené Rudné, na kterou se počítá s částkou 1,7 miliardy korun. Ta vyřeší celý uzel kolem VŠB-TU Ostrava, odlehčí ulici 17. listopadu a výrazně zlepší životní prostředí v Porubě, včetně kvality ovzduší.

18. ročník mezinárodní konference TRANSPORT, pořádané Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje, se konal 4. listopadu v ostravském Clarion Congress Hotelu za účasti představitelů ministerstev Česka, Polska i Slovenska. Akce, na které se koordinují regionální priority příhraničních regionů tří sousedících zemí v rámci Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS) TRITIA, byla tematicky zaměřena na urychlení a dokončení dopravních staveb v rámci tzv. Slezského kříže, včetně napojení na Slovensko a Polsko. Hovořilo se také o výhledových projektech dopravní infrastruktury, které mají probíhat Moravskoslezským krajem – o rychlých železničních spojeních nebo oderské vodní cestě.

Jak zaznělo, kvalitní dopravní infrastruktura je klíčovým faktorem rozvoje podnikání, konkurenceschopnosti, a tedy i zaměstnanosti. Dopravní síť na území Moravskoslezského kraje se postupně zlepšuje, ale stále ještě není dostatečná. Prioritním cílem je zajistit, aby se naprostá většina podniků nacházela nejdále 30 minut cesty od hlavní evropské dopravní sítě TEN-T, která má být vytvořena s perspektivou do roku 2030 a plnit funkci dopravní páteře jednotného trhu.