Děti hledaly Pramen vody

1/6 2018

Žáci čtvrtých a pátých tříd základních škol z Ostravska od dubna zápolili v 17. ročníku soutěže Hledej pramen vody.  Velké finále se uskutečnilo na Den dětí na Slezkoostravském hradě. Z prvního místa se radoval tým Pramínci složený z žáků 4C třídy Základní školy v Provaznické ulici v Hrabůvce.

Děti hledaly Pramen vody

Vítězní školáci z Hrabůvky se radují z prvenství. Foto: Lukáš Kaboň

Soutěž, kterou pořádá společnost Ostravské vodárny a kanalizace a jejímž partnerem je město Ostrava, seznamuje děti zábavnou formou s vodou a jejím využitím. Za každou třídu ve finále soutěžilo pětičlenné družstvo, pro zbytek třídy pořadatelé připravili bohatý zábavný program. Celkové pořadí v soutěži určil součet bodů za teoretické znalosti a praktické soutěže. Finále soutěže Hledej pramen vody organizátoři koncipovali jako dětský den a na děti čekaly interaktivní vstupy Hrajeme si s vodou – profesor Einstein, kabaretní představení a soutěže, ukázky záchranného rukávu, nafukovací lezecká škola, taneční podložky, koně a poníky, parkour a další.

„Tři měsíce jste makali. Vím, že vám soutěž dala zabrat. Získali jste nové znalosti a naučte doma maminky a tatínky, jak správně hospodařit s vodou,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Celkově zvítězili školáci ze Základní školy v Provaznické ulici v Hrabůvce. „Plnění úkolů děti bavilo a těšily se na to. Každé kolo hodně prožívaly a snažily se vše splnit co nejlépe. Bylo příjemné vidět, jak se zároveň mění jejich pohled na vodu jako takovou,“ potvrdila učitelka vítězné třídy Drahomíra Svobodová

Celkové pořadí soutěže Hledej pramen vody:
1. Tým Pramínci, ZŠ Provaznická, Ostrava-Hrabůvka
2. Tým Vodoměrky, ZŠ Ostrava-Vítkovice
3. Tým Delfíni, ZŠ Ostrava-Petřkovice 

Nejlepší týmy v teoretické části:
1. Bubliny, ZŠ Ostrava-Hrabová, 4.B, Paskovská ul.
2. Bělice, ZŠ Ostrava-Stará Bělá, 4. A
3. Proutníci, 4. tř., ZŠ Ludgeřovice

Cenu za „Nej aktivity na Facebooku“, pohár Chytré e-hlavičky:
1. Bělice, ZŠ Ostrava-Stará Bělá, 4. A