Výroční zpráva za rok 2017

Výroční zpráva za rok 2017 o činnosti statutárního města Ostravy a jeho orgánů v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

 V souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o informacích") se předkládá tato výroční zpráva za rok 2017 o činnosti statutárního města Ostravy (dále jen „město“) a jeho orgánů v oblasti poskytování informací podle zákona o informacích.

Podle článku 35 obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostravy č. 14/2013, Statut města Ostravy, ve znění změn a doplňků, je městským obvodům a jejich orgánům svěřeno oprávnění podávat informace podle zákona o informacích. Městské obvody výroční zprávy uveřejňují na svých úředních deskách a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Městská policie je zahrnuta v této zprávě.

 1. počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti:

a) počet podaných žádostí o informace:  294

b) počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: celkem 103, z toho 16 částečných, 87 úplných

 2. počet podaných odvolání proti rozhodnutím:  27

  • 8 rozhodnutí bylo nadřízeným orgánem potvrzeno
  • 18 rozhodnutí bylo zrušeno a věc vrácena k novému projednání
  • v 1 případě byla žádost vyřízena autoremedurou

 3. opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:

Ve sledovaném období nebyl soudem veden žádný přezkum zákonnosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace povinným subjektem, tedy v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech dle zákona nebyly vynaloženy žádné náklady.

 4. výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence:

nebyly poskytnuty žádné výhradní licence 

5. počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:

a) počet podaných stížností:  12

b) důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:

Stížnosti byly podávány na :  

  • neposkytnutí informace
  • poskytnutí pouze části informací
  • výši úhrady

Stížnosti byly řešeny povinným subjektem a nadřízeným orgánem takto:

  • ve 4 případech nadřízený orgán postup města potvrdil
  • ve 3 případech nadřízený orgán nařídil žádost vyřídit
  • ve 2 případech byla žádost vyřízena autoremedurou
  • v 1 případě byla stížnost posouzena jako opožděná
  • ve 2 případech nařízeno sjednat nápravu

Jednalo se o žádosti o informace:

  • k materiálům z jednání rady a zastupitelstva města
  • k firmě Zásobování teplem Ostrava
  • ke spisovým materiálům odboru DSČ
  • k ekologizaci veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
  • ke stavebním záměrům na území SMO
  • k poplatku za svoz komunálního odpadu

6. další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona:

a) 10 žádostí bylo vyřízeno odkazem na zveřejněnou informaci

b) 2 žádosti byly poskytnuty s finanční úhradou

c) nejčastěji se žádosti o poskytnutí informace vztahovaly ke spisovým materiálům odboru dopravně správních činností, ochraně životního prostředí, zasedání RM a ZM, dopravní infrastruktuře na území města

d) z celkového počtu 294 žádostí bylo vyřízeno: 

  • přímým poskytnutím: 179 žádostí
  • odloženo bylo 12 žádostí - z toho 9 žádostí odloženo zcela, 3 žádosti částečně
  • odmítnutím: 103 žádostí - z toho 87 žádostí odmítnuto zcela, 16 žádostí částečně.

Tato výroční zpráva byla schválena radou města dne 13.02.2018 usnesením č. 08377/RM1418/117 a je zveřejněna na úřední desce města a způsobem umožňujícím dálkový přístup, tj. na internetové adrese http://www.ostrava.cz/

V Ostravě  13.února 2018

Přehled o vyřizování žádostí o poskytnutí informací v r. 2017 ke stažení ve formátu pdf.