Dítě v situaci rozvodu, rozchodu rodičů

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě v situaci rozvodu, rozchodu rodičů

  2. Základní informace k životní situaci

    V případech, kdy soud projednává úpravu práv a povinností rodičů k dítěti, je orgán sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) zpravidla jmenován  tzv. kolizním opatrovníkem. Úkolem kolizního opatrovníka je hájit zájmy dítěte. I v dalších případech, kdy se rodiče dítěte rozcházejí a jejich rozchod je provázen složitou situací související zejména s komunikací mezi nimi, je OSPOD povinen působit při obnovení narušených funkcí rodiny.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samo i další osoby, které mohou k věci podat významné a důležité informace, instituce zabývající se ochranou dětí (soud, škola, zdravotnické zařízení a další). Toto upozornění lze učinit jakoukoliv formou, tj. telefonicky, písemně, osobně i mailem, rovněž anonymní upozornění jsou prošetřována. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity.

  4. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Sdělit skutečnosti, které s případem souvisí, OSPOD. 

  5. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy

    Odbor sociálních věcí a zdravotnictví

    Oddělení sociálně-právní ochrany dětí

    Prokešovo nám. 8

    729 30 Ostrava

  6. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti, v případě anonymního oznámení nemusí být předložen.

  7. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Nejsou požadovány.

  8. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou uhrazovány.

  9. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle Standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí Ostrava.

  10. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat relevantní informace.

  11. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s OSPOD, dalšími odbornými službami a aktivní přístup rodičů při řešení situace.

  12. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možno řešit prostřednictvím elektronické služby.

  13. Popis byl naposledy aktualizován

    03.08.2022

  14. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno