Dítě s výchovnými problémy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě s výchovnými problémy

  2. Základní informace k životní situaci

    Všechny situace související s chováním dítěte, které rodičovské či jiné autoritě působí obtíže.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samo i další osoby, které mohou k věci podat významné a důležité informace, instituce zabývající se ochranou dětí (soud, škola, policie a další). Toto upozornění lze učinit jakoukoliv formou, tj. telefonicky, písemně, osobně i mailem, rovněž anonymní upozornění jsou prošetřována. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny, každé oznámení je prošetřeno.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Sdělit skutečnosti, které s případem souvisí, orgánu sociálně-právní ochrany dětí.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

       Orgány sociálně-právní ochrany dětí statutárního města Ostravy:

       Úřad městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz,

       Úřad městského obvodu Slezská Ostrava

       Úřad městského obvodu Ostrava – Jih

       Úřad městského obvodu Poruba

       Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky

       Úřad městského obvodu Vítkovice

       Úřad městského obvodu Radvanice a Bartovice

       Úřad městského obvodu Hrabová

       Magistrát města Ostravy

     

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    oddělení sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Ostravy

    a oddělení sociálně-právní ochrany výše uvedených Úřadů městských obvodů

    Úřední hodiny:

    Pondělí

    8.00 – 11.30

    12.30 – 17.00

    Středa

    8.00 – 11.30

    12.30 – 17.00

    Čtvrtek

    8.00 – 11.30

    12.30 – 16.00

     

    I v ostatních dnech je možné kontaktovat zaměstnance oddělení sociálně-právní ochrany dětí, který poskytne poradenství nebo předá konkrétní informace příslušnému zaměstnanci.

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti. V případě anonymního oznámení není nutno předkládat.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Nejsou požadovány.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou uhrazovány.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle Standardů kvality sociálně-právní ochrany dětí Ostrava (standard 8b).

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat relevantní informace. 

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s OSPOD.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Odvolání proti správnímu rozhodnutí. Podává se k orgánu, který rozhodnutí vydal. Poučení o opravných prostředcích je v každém správním rozhodnutí vždy uvedeno. 

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Pořádková pokuta rodičům a osobám odpovědným za výchovu dítěte za nespolupráci s OSPOD až do 20.000 Kč.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    14.08.2018

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno