Výdej tiskopisů receptů a žádanek označených modrým pruhem

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Výdej tiskopisů receptů a žádanek označených modrým pruhem

  2. Základní informace k životní situaci

    Výrobu a distribuci tiskopisů receptů a žádanek na přípravky obsahující návykové látky, tj. tiskopisy označené modrým pruhem (dále jen tiskopisy), zabezpečují místně příslušné obecní úřady obcí s rozšířenou působností. Tiskopisy mohou být vydány pouze oprávněným osobám.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Oprávněnou osobou je fyzická nebo právnická osoba provozující zdravotnické zařízení nebo zařízení ústavní sociální péče, popřípadě fyzická nebo právnická osoba oprávněná k výkonu veterinárních činností.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Návštěva příslušného pracoviště, viz níže, doložení požadovaných dokladů, úhrada ceny tiskopisů. 

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Návštěva příslušného pracoviště, viz níže.  

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor sociálních věcí a zdravotnictví.

    Tiskopisy jsou vydávány pro správní obvod Ostrava-Město, tj. Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.

    Příslušnost správního orgánu je dána místem provozování zdravotnického zařízení.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy

    Odbor sociálních věcí a zdravotnictví

    Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava

    Úřední hodiny

    pondělí      8.00 – 17.00

    středa        8.00 – 17.00

    čtvrtek       8.00 – 16.00

    (mimo úřední hodiny pouze na základě předchozí domluvy)

    Ing. Lucie Brančíková
    ekonom - kontrolor
    +420599443802 145 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Bc. Michaela Hudečková, DiS.
    referent na úseku zdravotnictví
    +420599443856 145 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Lucie Potyšová
    ekonom
    +420599443857 142 / MMO Nová radnice (budova NR)
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    -  oprávnění k odběru, tj. registrace nestátního zdravotnického zařízení (rozhodnutí 
       o poskytování zdravotních služeb), popř. zřizovací listina zařízení ústavní sociální
       péče nebo oprávnění k výkonu odborných veterinárních činností

    -  průkaz totožnosti

    -  plná moc (v případě, že tiskopisy odebere pověřená osoba)

    -  objednávka (v případě, že úhrada bude realizována bezhotovostně)  

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formuláře nejsou.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

    Úhrada ceny tiskopisů je prováděna hotovostně, v případě odběru většího množství tiskopisů na základě objednávky je úhrada provedena bezhotovostně na základě faktury.

     

    cena 1 bloku tiskopisů receptů (25 ks)   … 32,- Kč,

    cena 1 bloku tiskopisů žádanek (25 ks) …  70,- Kč

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nejsou stanoveny, tiskopisy jsou vydávány zpravidla na počkání.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další dotčení účastníci nejsou.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možno řešit prostřednictvím elektronické služby.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    Vyhláška č. 54/2008 Sb., o způsobu předepisování léčivých přípravků, údajích uváděných na lékařském předpisu a o pravidlech používání lékařských předpisů, ve znění pozdějších předpisů.

  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Žádné opravné prostředky nejsou stanoveny.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce při nedodržení předepsaných povinností, postupů a podmínek při zacházení s návykovými látkami jsou stanoveny v zákoně č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně

    Evidenční knihy (tzv. opiátové knihy) distribuuje SEVT. Evidenční knihy lze vést též elektronicky  - vyhláška č. 123/2006 Sb., o evidenci a dokumentaci návykových látek a přípravků, ve znění vyhlášky č. 72/2014 Sb.

  20. Další související informace

    Znehodnocené nebo nepotřebné předpisy (včetně jejich průpisů) je nutno dle § 13 odst. 6 zákona č. 167/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vrátit úřadu obce s rozšířenou působností, který je vydal.

    V případě zrušení poskytovatele zdravotních služeb (zařízení poskytující pobytové sociální služby) je nutno odevzdat nepoužité nebo znehodnocené předpisy do 5 dnů úřadu obce s rozšířenou působností, který je vydal - § 13 odst. 7 zákona č. 167/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    Při úmrtí osoby, které byly vydány předpisy, je ten, kdo žil se zemřelým ve společné domácnosti, povinen do 10 dnů ode dne úmrtí tyto předpisy odevzdat úřadu obce s rozšířenou působností, který je vydal - § 13 odst. 8 zákona č. 167/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    Archivace kopií předpisů - dle § 33 odst. 1 zákona č. 167/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a § 15 vyhlášky č. 123/2006 Sb., o evidenci a dokumentaci návykových látek a přípravků, ve znění pozdějších předpisů, se dokumentace vztahující se k zacházení s návykovými látkami a přípravky s jejich obsahem uchovává po dobu 5 let od pořízení dokumentu, popřípadě od posledního záznamu v něm podle toho, která z těchto skutečností nastala později.

    Ztráta nebo odcizení nevyplněného předpisu musí být bez zbytečného odkladu dle § 3 odst. 6 vyhlášky č. 54/2008 Sb., o způsobu předepisování léčivých přípravků, údajích uváděných na lékařském předpisu a o pravidlech používání lékařských předpisů, ve znění pozdějších předpisů, bez zbytečného odkladu oznámeny obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který tyto tiskopisy vydal, a Policii České republiky.

  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Magistrát města Ostravy

    odbor sociálních věcí a zdravotnictví

    ekonomické oddělení

  24. Kontaktní osoba
    Ing. Marcela Adámková
    vedoucí oddělení ekonomického
    +420599443810 145 / MMO Nová radnice (budova NR)
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    06.02.2008

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    13.07.2022

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace