Žádost o vydání závazného stanoviska podle ust. § 11 odst. 3 zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší.

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Žádost o vydání závazného stanoviska podle ust. § 11 odst. 3 zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší.

  2. Základní informace k životní situaci

    Závazné stanovisko z hlediska ochrany ovzduší se vydává pro zdroje znečišťování ovzduší nevyjmenované v příloze č. 2  zákona  č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší  k územnímu a stavebnímu řízení a k řízení o vydání kolaudačního souhlasu z hlediska ochrany ovzduší.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o závazné stanovisko podává ten, kdo zásah zamýšlí (např. stavebník - vlastník pozemku, investor stavby) nebo osoba k tomu zmocněná.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podání žádosti, která musí obsahovat identifikační údaje žadatele a stavby (situační výkres). V případě staveb je nutno doložit projektovou dokumentaci nebo její část, která se vztahuje k stacionárnímu zdroji znečišťování ovzduší.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti s náležitostmi.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava

    Ing. Sylva Gärtnerová
    specialista pro správní řízení na úseku ochrany ovzduší
    +420599442331 325 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Mgr. Magdalena Geržová
    specialista pro správní řízení na úseku ochrany ovzduší
    +420599443217 324 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Marie Pešková
    specialista pro správní řízení na úseku ochrany ovzduší
    +420599442327 325 / MMO Nová radnice (budova NR)
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Osobní kontakt není nutný, žádost s náležitostmi je možno zaslat.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Do 30 dnů, ve zvláště složitých případech do 60 dnů od zahájení řízení.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    -

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    -

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Elektronická podatelna.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti závaznému stanovisku, které není samostatným rozhodnutím ve správním řízení a jehož obsah je závazný pro výrokovou část konečného rozhodnutí (např. stavebního úřadu) se lze odvolat až po vydání tohoto rozhodnutí podáním učiněným u orgánu, který jej vydal.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    -

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    29.09.2021

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno