Nepřetržitý provoz Linky důvěry v Ostravě
V loňském roce LDO reagovala na 3757 podnětů lidí z Ostravy i regionu. Telefonických rozhovorů bylo dohromady 3437. Velký zájem byl o krizovou komunikaci po chatu, na které proběhlo 284 krizových dialogů. Zatímco dosud byli odborníci na chatu v pátky a neděle mezi 20. a 23. hodinou, od února bude chat služba k dispozici v pátek večer a v neděli dopoledne od 9 do 13 hodin. Pracovníci LDO odpověděli na 36 mailových dotazů.
„Nejčastějším impulzem pro zavolání na naši linku byly náhlé traumatizující události, které zasáhly volajícího. Často rodinné události – úmrtí, nemoc, konflikt mezi blízkými, nevěra, ztráta důvěry, ohrožení agresí. Volající linku kontaktovali v případech psychické tísně, nespavosti, sebevražedných myšlenek, depresivních pocitů. A to nejen ti, kteří se s těmito problémy léčí, ale také zdravé osoby. Standardním tématem je také široká škála problémů spojených se závislostmi, nejčastěji alkoholismem,“ řekl vedoucí LDO Svatopluk Antoš.
Linka důvěry je anonymní a tím i bezpečná. Pomáhá zvládnout psychickou zátěž pomocí týmu odborníků, psychologů a sociálních pracovníků. Základními principy této služby jsou: dostupnost, bezpečnost (ta je dána anonymitou pro volající) a odbornost těch, kteří linku obsluhují. Ostravská linka důvěry byla první v republice, která historicky zavedla krizovou službu prostřednictvím internetu.
Na telefonních číslech 596 618 908 a 737 267 939 jsou pracovníci připraveni poskytnout podporu a informace nepřetržitě – po všechny dny po celých 24 hodin.
Chat je k dispozici na www. elinka.iporadna.cz, mail na linka.duvery@mnof.cz.
Službu poskytuje Městská nemocnice Ostrava, Psychiatrické oddělení, Ambulance klinické psychologie. Aktuálně v týmu působí 9 sociálních pracovníků se specializovaným výcvikem v Telefonické krizové intervenci, 5 psychologů, adiktolog a psychiatr. Dotovaná je z rozpočtu SMO i MSK.