Aktuální informace v souvislosti s koronavirem, chod magistrátu - aktualizováno

2/10 2020

(aktualizováno 2. října) Od pondělí 5. října 2020 byl na základě usnesení vlády ČR vyhlášen nouzový stav. Budou přijata mimořádná opatření mající zamezit šíření nemoci covid - 19. Nouzový stav byl vyhlášen na dobu 30 dnů.

Aktuální informace v souvislosti s koronavirem, chod magistrátu - aktualizováno

Ilustrační foto: René Stejskal

Vyhlášením nouzového stavu se pro chod Magistrátu města Ostravy nic zásadního nemění. Trvá povinnost chránit si uvnitř budovy a v dopravních prostředcích dýchací cesty. V zájmu vlastní ochrany je tam, kde je to možné, vhodné dodržovat předepsané rozestupy a používat dezinfekci.

Dochází k omezením při konání různých akcí pro více osob. Je omezena doba provozování restaurací a barů.

S ohledem na průběžně se měnící legislativu, doporučujeme sledovat informace na těchto stránkách:

Krajská hygienická stanice

https://koronavirus.mzcr.cz/

https://www.vlada.cz/cz/epidemie-koronaviru/://koronavirus.mzcr.cz/


Odbor dopravně správních činností

Úsek evidence řidičů se od pondělí 5. 10. 2020 vrací do původního režimu odbavování občanů.

Změnou je postupné rozšiřování kapacity úseku schvalování technické způsobilosti vozidel, přestavby vozidel, parkovací průkazy osob ZTP a ZTP/P, díky návratu části zaměstnanců po ukončené karanténě.

Nadále však trvá, a to minimálně do 9. října, omezení provozu části úseku schvalování technické způsobilosti vozidel, přestavby vozidel, dovozy vozidel, parkovací průkazy osob ZTP a ZTP/P, a to dovozů vozidel a evidence historických a sportovních vozidel. Důvodem je nařízená karanténa KHS v Ostravě.

Prioritně budou na přepážkách odbavováni objednaní klienti ( https://objednavky.ostrava.cz/eobs), event. (https://objednavky.ostrava.cz/eobs#/jednorazove-prihlaseni/) bez registrace, kdy doporučujeme občanům se na dané činnosti objednávat s tím, že se vrací klasický režim úředních hodin v týdnu, kdy pátek bude opět jen pro objednané klienty.

Informace o plném zprovoznění registru vozidel  zveřejníme na webu města, sociálních sítích i prostřednictvím médií. Občanům tuto informaci také sdělí call centrum.

Občanské průkazy a pasy

S účinností od 23.9.2020 jsou z důvodu zhoršující se epidemiologické situace odbavováni klienti oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů pouze po předchozí objednávce, s výjimkou činností ohlášení ztráty osobního dokladu, podání žádosti o doklad ve zkrácené lhůtě či podání žádosti o OP blesk z důvodu výkonu volebního práva.

Žádáme klienty, aby při objednávání upřednostnili elektronický objednávkový portál města Ostravy, dostupný na webové stránce https://objednavky.ostrava.cz/eobs, nebo objednávku provedli přes Kontaktní centrum MMO na bezplatné telefonní lince 800 990 980, či zpoplatněné telefonní lince 599 499 311. Děkujeme za pochopení.