Omezení úředních hodin magistrátu

24/3 2020

Město Ostrava pokračuje v návaznosti na nařízení Vlády České republiky v provozu s upravenými úředními hodinami. Pro veřejnost budou pracoviště Magistrátu města Ostravy otevřena ve středy od 14 do 17 hodin, v pondělky od 8 do 11 hodin.

Omezení úředních hodin magistrátu

Ilustrační foto. Foto: Archiv MMO.

Odbaveni budou pouze klienti, kteří se v předstihu objednají prostřednictvím elektronického odbavovacího systému https://objednavky.ostrava.cz/eobs, nebo telefonicky na kontaktní lince magistrátu na čísle 844 12 13 14. Mimo výše uvedené úřední hodiny budou budovy magistrátu pro veřejnost uzavřeny.

Z důvodu nutnosti povinného nošení roušek ve veřejném prostoru není možné pořizovat dokladové fotografie osob, proto od pondělí 23. března do odvolání nebude možné podat žádost o nové občanské průkazy a cestovní pasy. Ministerstvo vnitra vydalo aktuální stanovisko k posuzování prokazování totožnosti - ti, u nichž v občanském průkazu nebo v cestovním pase skončila doba platnosti těchto dokladů po 1. březnu 2020, mohou na území České republiky prokazovat svoji totožnost i nadále těmito neplatnými doklady. Stejně tomu je v případě řidičského průkazu, který přestal platit během vyhlášeného nouzového stavu.

Nadále je ale možné se objednat k vyzvednutí již vyhotovených dokladů na kontaktní lince magistrátu 844 121 314 nebo telefonním čísle 599 499 311, případně přes elektronický objednávkový systém. Volných je několik desítek míst. Ohlášení o ztrátě či odcizení osobních dokladů jsou přijímána bez objednávky.

Živnostenský úřad magistrátu města pokračuje v zcela bezkontaktním pracovním režimu. Klienti mohou svá podání posílat prostřednictvím webové aplikace https://www.rzp.cz/elpod.html, přes datovou schránku (ID DS 5zubv7w) nebo elektronickou podatelnu Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz (toto podání musí být opatřeno uznávaným elektronickým podpisem). Pokud podnikatel nedisponuje uznávaným elektronickým podpisem nebo nemá zřízenou datovou schránku, může k podání využít i Českou poštu. Potřebné formuláře jsou k dispozici na www.rzp.cz. Běžné dotazy může klient zaslat na adresu zu@ostrava.cz nebo budou zodpovězeny telefonicky na lince 599 443 148, a to ve výše uvedených úředních hodinách.

Žádáme občany, aby v následujících dnech kontaktovali úřad pouze v nejnutnějších záležitostech a upřednostňovali elektronickou a telefonickou komunikaci. Úřad funguje v nouzovém režimu s minimálním počtem zaměstnanců, většina pracovníků zůstává, v souladu s nařízením vlády, doma na překážce nebo v režimu home office.

Stále platí, že jsou do odvolání zrušeny služby magistrátu města, které jsou poskytovány v bydlištích klientů, konkrétně vyřizování občanských průkazů.