Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Úřad

Czech POINT - kontaktní místo veřejné správy

Poslední změna: Sobota 12.11.2016 14:34 - Hájek Aleš

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Czech POINT - kontaktní místo veřejné správy

  2. Základní informace k životní situaci

    Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:

    Vydávají výpisy z veřejných evidencí:

    • Obchodní rejstřík
    • Živnostenský rejstřík
    • Katastr nemovitostí
    • Seznam kvalifikovaných dodavatelů z Informačního systému o veřejných zakázkách
    • Insolvenční rejstřík
    • Trestní rejstřík právnických osob
    • Veřejný výpis údajů z registru osob

    Vydávají výpisy z neveřejných evidencí:

    • Rejstřík trestů
    • Bodové hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů
    • Výpis údajů z registru obyvatel
    • Výpis údajů z registru osob
    • Výpis o využití údajů z registru obyvatel
    • Výpis o využití údajů z registru osob

    Autorizují kontaktní osoby, které žádají o oprávnění přístupu do MA ISOH (Modulu Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství) za účelem podání agendy nebo její kontroly.  

    Přijímají podání:

    • Žádost o zřízení datové schránky
    • Žádost o znepřístupnění údajů k datové schránce a vydání nových
    • Registr živnostenského podnikání - podání pro právnické osoby
    • Registr živnostenského podnikání - podání pro fyzické osob
    • Žádost o změnu údajů v registru obyvatel
    • Žádost o změnu údajů v registru osob
    • Žádost o poskytnutí údajů třetí osobě
    • Žádost o zprostředkovanou identifikaci

    Provádí autorizovanou konverzi dokumentů

    1. Konverze z listinné do elektronické podoby
    2. Konverze z elektronické do listinné podoby
    3. Ověření provedení autorizované konverze
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    O vydání ověřeného výpisu: z veřejné evidence může požádat jakákoli fyzická i právnická osoba (není ověřována totožnost žadatele), z neveřejné evidence může požádat osoba, které se příslušný výpis týká po prokázání své totožnosti (např. platným občanským průkazem nebo cestovním pasem). V případě žádosti o vydání výpisu z bodového hodnocení řidiče je někdy nezbytné doložit i platný řidičský průkaz. Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.

    O vydání přístupu do MA ISOH může požádat osobně provozovatel zařízení ke sběru autovraků či zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci, a to po předložení: identifikace provozovatele – tj. výpisu z obchodního rejstříku (lze vystavit při podání žádosti o autorizaci přímo na pracovišti Czech POINT) , identifikace žadatele – tj. platného občanského průkazu a plné moci k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis.

    Žadatelem v případě podání zpracovávaných agendou Czech POINTmůže být fyzická a právnická osoba, stejně tak v případě autorizované konverze. V případě žádostí spojených s ISDS (informačním systémem datových schránek) je žadatel povinen prokazovat totožnost. 

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Výpisy z veřejných evidencí (Obchodní rejstřík, Živnostenský rejstřík, Katastr nemovitostí, Seznam kvalifikovaných dodavatelů z IS o veřejných zakázkách, Trestní rejstřík právnických osob, Insolvenční rejstřík):

    Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku: 

      • u Obchodního rejstříku IČ subjektu
      • u Živnostenského rejstříku IČ podnikatele / fyzické osoby
      • u Katastru nemovitostí název katastrálního území a číslo listu vlastnictví, nebo číslo pozemku, nebo číslo popisné
      • u Seznamu kvalifikovaných dodavatelů IČ subjektu
      • u Insolvenčního rejstříku IČ subjektu
      • u Trestního rejstříku právnických osob IČ subjektu

     

    Výpisy z neveřejných evidencí : 

    • Rejstřík trestů: Pro vydání ověřeného výpisu je třeba přímo na pracovišti Czech POINT podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká (platným občanským průkazem nebo cestovním pasem).
    • Bodové hodnocení řidiče: Pro vydání ověřeného výpisu je třeba doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká (platným občanským průkazem nebo cestovním pasem) a někdy také předložit platný řidičský průkaz.

     

    Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost (platným občanským průkazem nebo cestovním pasem). 

     

    Autorizace kontaktní osoby, která žádá o oprávnění přístupu do MA ISOH: Pro vydání přístupu do MA ISOH je třeba doložit: identifikaci provozovatele – tj. výpis z obchodního rejstříku (lze vystavit při podání žádosti o autorizaci přímo na pracovišti Czech POINT) , identifikaci žadatele – tj. platný občanský průkaz a plnou moc k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis. 

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Všechny služby, jež agenda Czech POINT poskytuje, jsou zahajovány ústní žádostí na příslušném pracovišti.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava - Moravská Ostrava

     

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, budova Radnice města Ostravy,kanceláře 105, 106 (vlevo od hlavního vstupu).  Úřední hodiny oddělení středisko informačních služeb naleznete pod tímto odkazem.

    Marcela Máchová, DiS.
    referent agend eGovernmentu
    599442382 106 / Nová Radnice
    Bc. Dagmar Mikulínová
    referent agend eGovernmentu
    599442382 106 / Nová Radnice
    Šárka Molová
    referent agend eGovernmentu
    Zaměstnanec ovládající znakovou řeč. 599442382 106 / Nová Radnice
    Jana Vronková
    referent agend eGovernmentu
    599443242 105 / Nová Radnice
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    V případě žádosti o vydání výpisu:

    • z Rejstříku trestů musí doložit žadatel svou totožnost (platným občanským průkazem nebo cestovním dokladem). Osoba v zastoupení musí doložit svou totožnost a úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc)
    • z Bodového hodnocení řidiče musí doložit žadatel svou totožnost (platným občanským průkazem nebo cestovním dokladem) a někdy platný řidičský průkaz. Osoba v zastoupení musí doložit svou totožnost a úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc)
    • V případě vydání výpisů z veřejných evidencí nepředkládá žadatel žádné doklady. 

    V případě žádosti o autorizaci kontaktní osoby, která žádá o oprávnění přístupu do MA ISOH (Modulu Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství) za účelem podání agendy nebo její kontroly, je nutné předložit: identifikaci provozovatele – tj. výpis z obchodního rejstříku (lze vystavit při podání žádosti o autorizaci přímo na pracovišti Czech POINT), identifikaci žadatele – tj. platný občanský průkaz a plnou moc k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis a musí být vystavena na předepsaném tiskopise (viz FORMULÁŘE)

    V případě jakýchkoli podání doloží žadatel svou totožnost.

    V žádostech o autorizovanou konverzi nepředkládá žadatel žádné doklady.  

     

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

     

    Pro podání lze využít formuláře, zveřejněné na Portálu elektronických formulářů eMIA. Formuláře lze stáhnout, vytisknout, nebo odeslat prostřednictvím tohoto portálu. Více informací získáte po kliknutí na odkaz k požadovanému formuláři.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky jsou hrazeny na místě v hotovosti. Žadatel obdrží potvrzení o zaplacení. Tabulku správních poplatků za úkony agendy Czech POINT naleznete zde.

     

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Ověřený výpis z informačního systému veřejné správy, popř. oprávnění k přístupu do MA ISOH obdrží žadatel bezprostředně po podání žádosti. Všechna podání jsou zpracovávána rovněž bezprostředně po podání žádosti. Autorizovanou konverzi zpracovává pracoviště zpravidla okamžitě, v případě, že se jedná o velký objem konvertovaných dokumentů, je s žadatelem dohodnuta doba předání.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    _

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují.

     

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Žádné sankce nejsou uplatňovány.

     

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    Nahlížení do katastru nemovitostí http://nahlizenidokn.cuzk.cz/
    Neoficiální výpisy z obchodního rejstříku www.justice.cz
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    14.06.2017

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno