Výplaty a vratky

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Výplaty a vratky

  2. Základní informace k životní situaci

    Na pokladnách magistrátu jsou realizovány hotovostí výplaty.  

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Příjemce platby nebo jím zmocněná osoba

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
  6. Na které instituci životní situaci řešit
    • Magistrát města Ostravy, budova Radnice města Ostravy, Prokešovo náměstí 8, výdajová pokladna (dveře č.102), v době pokladních hodin
    • Magistrát města Ostravy, budova na ul.30.dubna 635/35, pokladny (dveře č.117,118), u odboru dopravně správních činností (vratky poplatků při nerealizované zkoušce odborné způsobilosti žadatele o řidičské oprávnění)
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • občanský průkaz
    • platební poukaz vystavený odborem financí a rozpočtu

     

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Pro výplaty a vratky sociálních dávek:

      • Vyhláška MPaSV č. 182/1991 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení   a zákon ČNR o působnosti orgánů České republiky v sociálním zabezpečení,ve znění pozdějších předpisů
      • Zákon č.108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace

    Jedná se zejména o:

    • výplaty a vratky sociálních dávek
    • výplaty a vratky poplatků a prostředků z účelových fondů
    • ostatní výplaty  
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  26. Popis byl naposledy aktualizován

    12.11.2016

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace