Pro občanky a pasy každý pracovní den

5/4 2012

Od začátku ledna letošního roku převzalo oddělení evidence obyvatel a občanských průkazů a oddělení cestovních dokladů odboru vnitřních věcí Magistrátu města Ostravy na Gorkého ul. 2 v Moravské Ostravě agendu vyřizování osobních a cestovních dokladů za osmnáct pracovišť na úřadech ostravských městských obvodů a v obcích správního obvodu města Ostravy.

Pro občanky a pasy každý pracovní den

Ilustrační foto

Vzhledem k očekávanému zvýšení počtu občanů žádajících o nové doklady se úřední dny od ledna rozšířily na celý pracovní týden. Statistika prvních tří měsíců roku dokládá, že stále je hodně těch, kteří při návštěvě úřadu ze setrvačnosti preferují tradiční pondělí a středu. Lidé by ale měli přicházet nejen podle zavedených zvyklostí, ale svou návštěvu by si měli naplánovat i na jiné pracovní dny v týdnu. To bývá u přepážek volněji. 

Občané si mohou vyřízení osobních a cestovních dokladů také objednat na určitý den a hodinu pomocí objednávkového systému v rámci služby eSMO na tel. č. 844 121 314. Těm, kteří mají přístup na internet a na webové stránky města, mohou pro lepší orientaci v systému pomoci informace o počtech občanů čekajících u přepážek a zobrazení aktuálních odhadů času vyřízení žádostí. Najdou zde údaje nejen z evidence osobních a cestovních dokladů na Gorkého ulici, ale také z dopravní agendy na ulici 30. dubna nebo živnostenského úřadu na Prokešově náměstí. (Přístup najdete zde: http://plone.esmo.cz/cs/objednavkovy-system/fronta-cekajicich-klientu/fronta-cekajicich-klientu). 

„Přes zvýšený zájem občanů naše pracovnice na přepážkách v budově na Gorkého ulici situaci zvládají ve stanovené úřední dny a hodiny,“ zdůraznil primátor Petr Kajnar. „Podle hodnocení ministerstva vnitra patří v rámci České republiky Ostrava mezi nejlepší města ve využití zařízení pro přijímání žádostí o vystavení občanských průkazů a cestovních pasů.“