Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Aplikace čistáOVA pro lepší město

Poslední změna: Středa 16.05.2018 14:28 - Stejskal René

Středa 16.05.2018 14:28

Ostrava spustila 16. května aplikaci nazvanou čistáOVA. Lidem umožní jednoduchým způsobem hlásit prostřednictvím počítače, tabletu nebo mobilního telefonu závady a nedostatky kdekoliv ve městě a zjistit, jak je problém řešen. Aplikaci představila náměstkyně primátora pro životní prostředí a IT služby Kateřina Šebestová.

Aplikace čistáOVA pro lepší město

V aplikaci mohou občané upozornit například na černou skládku. Ilustrační foto: René Stejskal

„Nová webová aplikace je komunikačním kanálem mezi veřejností a městem. Umožňuje zasílat občanům různé podněty nebo závady, které najdou ve veřejném prostoru. Očekáváme, že lidé budou nejčastěji upozorňovat na černé skládky, poškozená dětská hřiště, neupravenou veřejnou zeleň, přeplněné popelnice nebo rozbité lavičky, díry v chodnících a jiný nepořádek v ulicích," uvedla náměstkyně Kateřina Šebestová.

„Velkou výhodu v oznamování podnětů prostřednictvím této aplikace spatřujeme v tom, že se náměty občanů neprodleně dostanou rovnou k odpovědným řešitelům a díky tomu dojde k nápravě efektivněji a rychleji. Příjemné a čisté město je jednou z našich priorit," zdůraznila náměstkyně Šebestová. Mělo by se jednat především o závady na majetku města. Mezi ně patří také nefunkční veřejné osvětlení, poškozený městský mobiliář, zničené dopravní značení anebo třeba chybějící poklop od kanálu.

Aplikace je přitom jednoduchá. Zájemci ji nemusí odnikud stahovat, ale najdou ji na webových stránkách cistaova.ostrava.cz. Své připomínky mohou směřovat do různých vytvořených kategorií jako například: bezpečnost, zeleň, nepořádek v ulicích a podobně. Stačí stručně popsat závadu, připojit adresu či umístit značku na mapu a přidat fotografii. Kontaktní centrum hlášení zkontroluje a podnět zašle na příslušný úřad. Přímo v aplikaci pak lidé uvidí, jestli už se jejich podnět řeší nebo zda byla závada již odstraněna. Podněty se dají odesílat z počítače, tabletu nebo mobilního telefonu.